شناسهٔ خبر: 41917345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

۱۴ کتابفروشی استان آذربایجان‌غربی در طرح«تابستانه کتاب ۹۹ » مشارکت دارند

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: ۱۴ کتاب‌فروشی از شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهاباد در استان آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب۹۹» مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

«حجت الاسلام ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: این طرح از شنبه (۱۸ مرداد) هم‌زمان با عید غدیر خم با مشارکت 14 کتاب‌فروشی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این طرح  تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک ‌میلیون و 500 هزار ریال است، گفت: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

وی افزود:  شیوع کورونا تقریبا بر همه کسب و کارها از جمله کسب و کارهای فرهنگی سایه انداخته است. در این میان کتابفروشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جبران بخشی از خسارات وارده بر کتابفروشان تمهیداتی را در قالب یارانه حمایتی از کتابفروشان به کار بسته است. که اجرای طرح«تابستانه کتاب 99» یکی از این تمهیدات است.

این مسئول گفت: متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت استان، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر ازجمله ناشران و کتاب‌فروشی‌ها آسیب دیدند.

 

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: همچنین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی که قرار بود با حضور چندین ناشر استانی برگزار شود، با ورود ببماری کرونا تعطیل شد و فرصت را از انتشاراتی ها برای درآمدزایی و فروش بیشتر گرفت.


این مسئول ادامه داد: متأسفانه همه‌گیری ویروس کرونا، باعث رکود بسیاری از کسب‌وکارها شد، که کتابفروشی‌ها نیز جز این مشاغل بوده و بانک مرکزی ایران با انتشار فهرست جدید در زمینه مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا اعلام کرد که بیشترین آسیب از این بیماری را ناشران، کتاب‌فروشان دیده‌اند.
 

 

پایان پیام/566

نظر شما