شناسهٔ خبر: 41914854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه قدس گیلان؛

مشارکت ۴۹ میلیارد تومانی گیلانیان در رزمایش مواسات/ عدالت طلبی اولویت خبرنگاران متعهد است

عبدالله پور با بیان اینکه دفاع از حق و عدالت اولویت خبر نگاران متعهد است از مشارکت ۴۹ میلیارد تومانی گیلانیان در مرحله نخست رزمایش مواسات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» امروز(سه‌شنبه، ۲۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهارکرد: دشمنان اسلام امروز ارزش‌های دینی و کانون گرم خانواده اصیل ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان اکنون نشاط و امید اجتماعی را هدف قرار داده‌اند گفت: در این راستا اصحاب رسانه و اهل قلم بایستی مراقب ترفندهای دشمنان باشند تا با تهیه گزارش و خبر باعث عدم نشاط در جامعه نباشند.

 

عبدالله پور به بحران کروناویروس در گیلان اشاره کرد و افزود: ملت ایران در کمک‌های مومنانه بسیار خوب عمل کرده‌اند که در هیچ کجای جهان نمی‌توان چنین اتحادی را مشاهده کرد‌ .

 

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان در مقابله با بحران فعالیت چشم‌گیری داشتند که جای تحسین دارد، پرستاران و پزشکان با وجود تحریم و فشارها توانستند تا حدودی بر این بیماری منحوس مسلط شوند.

 

*مشارکت ۴۹ میلیارد تومانی گیلانیان در رزمایش مواسات

عبدالله پور به کمک‌های مومنانه مردم گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست مردم گیلان ۴۹ میلیارد تومان کمک کردند که فقط یک سوم آن مشارکت دولتی بوده و مابقی کمک های مردمی بود.

 

وی اضافه کرد: در مرحله دوم رزمایش مواسات ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط مردم اهدا و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بحران کرونا ویروس توزیع شد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران همواره در انعکاس حق و عدالت کوشا باشند و آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند افزود: در پیچ و خم‌های سیاسی از مدار حق و عدالت خارج نشوید.

 

عبدالله پور با تاکید بر اینکه حکومت بدون حق و عدالت ماندگاری ندارد اظهارداشت: خبرنگاران بی عدالتی و فساد را انعکاس دهند و بدانند سپاه همواره در کنار خبرنگاران متعهد بوده و از این قشر حمایت می‌کند .

 

وی به بی حجابی در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: با برهم زنندگان فضای امنیتی و  ترویج دهندگان بی حجابی برخورد جدی می‌شود.‌

 

عبدالله‌پور با بیان اینکه عفاف و حجاب یک مسئله ساده فرهنگی نیست و مسئولان بایستی توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند گفت: متاسفانه به مسئله عفاف و‌ حجاب به‌عنوان یک مسئله ملی نگاه نمی‌شود و هدف دشمن متلاشی کردن جامعه اسلامی و کانون گرم خانواده اصیل ایرانی است اما قطعاً نمی‌توانند در مقابل این جامعه و زن‌های مسلمان با توجه به فرهنگ غنی اسلامی و مذهبی پیروز شوند.

 

*خبرنگاری شغل نیست، رسالت است

حجت الاسلام «احسان الله محمدی» در ادامه با بیان اینکه در آموزه های دینی به جایگاه ارزشمند خبر و خبرنگاری اشاره شده است گفت: خبر و خبرنگاری یک شغل مادی نیست یک رسالت است و بایستی بهترین ها که بیشترین شایستگی را دارند، در این عرصه فعال باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه خبرنگاری یک نوع امانت‌داری است و به ساعت کاری و زمان خاصی محدود نمی شود افزود: تمام زندگی یک خبرنگار به مخابره و رصد خبرها منتهی می‌شود و فقط یک کار اداری نیست.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاری کار فکر و اندیشه است، پس افراد صالح بایستی در این رده شغلی فعال باشند، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب در این راستا فرموده‌اند: اصحاب قلم نه تنها به چیزهای که می نویسند در برابر مردم و معبود الهی مسئولند، نسبت به مواردی که باید می نوشتند نیز مورد سوال قرار می گیرند.

پایان پیام/383

نظر شما