شناسهٔ خبر: 41906176 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویر | ربات‌های جالبی که برای مقابله با کروناویروس ساخته شده‌اند

ربات‌ها ماشین‌هایی هستند که برخی شبیه به انسان و برخی به اقتضای کاری که انجام می‌دهند، شکلی متفاوت دارند. اگرچه این ماشین‌ها در ابتدای پیدایش، فقط ابزار سرگرمی انسان‌ها بودند، ولی امروزه برای انجام دامنه وسیعی از کارها، قابل ‌برنامه‌ریزی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، در دوران شیوع کرونا ربات‌هایی ساخته شده‌اند که برای جلوگیری از گسترش بیماری و خدمات‌دهی به اشکال گوناگون به کمک انسان‌ها آمده‌اند.

در ادامه با چند نمونه از این ربات‌ها و کاربرد آنها آشنا شوید.

رباتی که در دوران شیوع کرونا در رستوران‌های چین به مشتریان سرویس‌دهی می‌کند. رباتی که در دوران شیوع کرونا در رستوران‌های چین به مشتریان سرویس‌دهی می‌کند. رباتی که در آرژانتین با استفاده از نور ماورای بنفش میکروب‌ها را شناسایی و ضدعفونی می‌کند. رباتی که در آرژانتین با استفاده از نور ماورای بنفش میکروب‌ها را شناسایی و ضدعفونی می‌کند. رباتی که به تیم پزشکی برای معالجه بیماران کرونایی در بیمارستانی در ایتالیا کمک می‌کند. رباتی که به تیم پزشکی برای معالجه بیماران کرونایی در بیمارستانی در ایتالیا کمک می‌کند. رباتی در مصر که در یک مرکز خرید گشت می‌زند و از افراد مبتلا به ویروس کرونا تست می‌گیرد. رباتی در مصر که در یک مرکز خرید گشت می‌زند و از افراد مبتلا به ویروس کرونا تست می‌گیرد. رباتی در آلمان که برای توضیح اقدامات محافظتی و ترویج همبستگی با یکدیگر در یک فروشگاه مواد غذایی همکاری می‌کند. رباتی در آلمان که برای توضیح اقدامات محافظتی و ترویج همبستگی با یکدیگر در یک فروشگاه مواد غذایی همکاری می‌کند. رباتی در اتریش که قادر به اندازه‌گیری دمای افراد است. رباتی در اتریش که قادر به اندازه‌گیری دمای افراد است. ربات سگ چهارپا در پارک‌های سنگاپور که در جست‌وجوی ویروس کروناست. ربات سگ چهارپا در پارک‌های سنگاپور که در جست‌وجوی ویروس کروناست. پهپادی که در خیابان‌های مالزی حرکت و به شهروندان یادآوری می‌کند که در دوران شیوع کرونا در خانه بمانند. پهپادی که در خیابان‌های مالزی حرکت و به شهروندان یادآوری می‌کند که در دوران شیوع کرونا در خانه بمانند. پهپادی در شیلی که مواد ضدعفونی را در سطح شهر آزادسازی می‌کند. پهپادی در شیلی که مواد ضدعفونی را در سطح شهر آزادسازی می‌کند. رباتی که در هنگ‌کنگ سرویس‌های بهداشتی را تمیز می‌کند. رباتی که در هنگ‌کنگ سرویس‌های بهداشتی را تمیز می‌کند.

نظر شما