شناسهٔ خبر: 41905837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکنون ۱۵۴۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی سال جاری تخصیص‌یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در خصوص اعتبارات استانی گفت: سرجمع اعتبارات عمرانی و پروژه‌های ملی و استانی فارس در سال جاری ۳۳۸۴ میلیارد تومان مصوب، ۳۰۲۹ میلیارد تومان ابلاغ و تاکنون ۱۵۴۴ میلیارد تومان که معادل ۵۲ درصد است، تخصیص‌یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، حسن نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس به مناسبت روز خبرنگار گفت: سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی را تسلیت و روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم و این مناسبت توفیقی شد در خدمت اهالی رسانه استان فارس باشیم.

وی افزود: خبرنگاری مسئولیتی خطیر است که باید امانت و دقت به حد اعلا در امر اطلاع‌رسانی رعایت شود.

تاکنون ۱۵۴۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی سال جاری معادل ۵۲ درصد، تخصیص‌یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در خصوص اعتبارات استانی گفت: سرجمع اعتبارات عمرانی و پروژه‌های ملی و استانی فارس در سال جاری ۳۳۸۴ میلیارد تومان مصوب، ۳۰۲۹ میلیارد تومان ابلاغ و تاکنون ۱۵۴۴ میلیارد تومان که معادل ۵۲ درصد است، تخصیص‌یافته است.

نوروزی در مورد ریز تخصیص‌های اعتبارات استان فارس عنوان کرد: ۸۸.۵ درصد اعتبارات پروژه‌های ملی و ملی استانی و ۵۶.۴ درصد اعتبارات پروژه ملی با ویژگی استانی تاکنون تخصیص‌یافته است.

 پروژه‌های جهش تولید در فارس

وی به پروژه‌های جهش تولید پرداخت و خاطرنشان کرد: در استان فارس ۳۷ طرح و پروژه در راستای جهش تولید با اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس افزود: منابع اعتباری پروژه‌های جهش تولید شامل ۲۵۷ میلیارد تومان از منابع بودجه ملی، ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۴۷ میلیارد منابع شرکت‌های دولتی و ۷۷۵ میلیارد تسهیلات بانکی است.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس

نوروزی در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد: ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال در استان فارس خواهیم داشت که مهم‌ترین آن‌ها پالایشگاه مهر، کارخانه کاغذ زاگرس شیراز، فولاد پاسارگاد کوار و طرح آب‌رسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان هستند که سال گذشته پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با پیشرفت ۹۲ درصدی همراه بوده است.

پروژه‌های موسوم به خاتمه یافتنی

وی در ادامه به پروژه‌های موسوم به خاتمه یافتنی اشاره کرد و بیان داشت: ۱۲۳ پروژه خاتمه یافتنی در فارس تعریف‌شده که مهم‌ترین آن‌ها پروژه آزادراه شیراز به اصفهان، راه‌آهن یزد به شیراز، بیمارستان فسا و جهرم و پروژه‌های آب‌رسانی است.

 طرح‌های ملی استان فاس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در مورد طرح‌های ملی استان اذعان کرد: ۱۵۲ طرح ملی در استان فارس داریم که شامل ۱۰ بزرگراه، ۸ سد، ۱۳ بیمارستان، چند پروژه آبیاری و زهکشی و چندین پروژه دیگر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی گفت: جشنواره شهید رجایی با پیشینه ۲۰ ساله در حالی برگزار می‌شود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف به معرفی دستگاه‌های برتر و استانداری مدیران برتر را انتخاب می‌کند.

جمعیت استان فارس در آخرین آمار برابر ۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۹۷۹ نفر ذکرشده است

عبدالحمید سنگی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس نیز در این جلسه به تبیین برخی آمارها پرداخت و عنوان کرد: به دنبال شیوه‌های مدرن در نظام آماری کشور هستیم که مبتنی بر ثبتی مبنایی خواهد بود.

وی در خصوص آمار استان فارس تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۲ برابر ۱۳.۳ درصد بوده که در بهار ۹۹ به ۶.۶ درصد رسیده، نرخ تورم در سال ۹۲ معادل ۳۲.۵ درصد بوده و این نرخ در تیرماه ۹۹ برابر ۲۳.۸ درصد است.

به گفته  معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس؛ جمعیت استان فارس در آخرین آمار برابر ۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۹۷۹ نفر ذکرشده است.

انتهای پیام/ م

نظر شما