شناسهٔ خبر: 41897759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۲۰ مردادماه ۹۹؛

انهدام باند شرارت در شمال سیستان و بلوچستان/ رهایی گروگان ۱۲ ساله کمتر از ۱۰ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند شرارت در شمال سیستان و بلوچستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان گفت: رزمندگان این قرارگاه پس از رصد‌های اطلاعاتی و عملیاتی، اعضاء این باند شرارت را در حوزه شهرستان زهک دستگیر کردند.

سرهنگ پاسدار داوود شهرکی با بیان این که تا کنون ۸ متهم دستگیر شدند، افزود: از مخفیگاه این افراد ۹ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، تعداد زیادی مهمات جنگی و تجهیزات نظامی به دست آمده است.

او افزود: علاوه بر این کشفیات، از مخفیگاه این افراد ۲۶۰۰ لیتر اسید که به عنوان ماده پیش ساز مواد مخدر صنعتی کاربرد دارد کشف و ضبط شده است.

سرهنگ شهرکی گفت: حمل سلاح و مهمات، قاچاق مواد مخدر، تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح از جمله سوابق این باند است.

او ادامه داد: اعضای این باند در اماکن مختلف و محور‌های مواصلاتی اقدام به تیر اندازی و تهیه کلیپ و پخش آن در فضای مجازی به منظور قدرت نمایی می‌کردند.

رهایی گروگان ۱۲ ساله درخاش

نوجوانی ۱۲ ساله‌ای که در شهرستان خاش توسط افرادی با انگیزه مالی ربوده شده بود در کمتر از ۱۰ ساعت به آغوش خانواده بازگشت.

سرهنگ"ابراهیم کوچکزایی"فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: برابر اطلاع معتمدین روستای "کاوری" شهرستان، مبنی بر یک فقره آدم ربایی در منطقه "اسکل آباد" پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی خاش قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه از معتمدین روستا مشخص شد که ۲ نفر ناشناس در ساعت ۲۱ روز شانزدهم مرداد ماه در جاده اسکل آباد پس از ضرب و شتم نوجوانی ۱۲ ساله، وی را در صندوق عقب یک دستگاه خودرو ۴۰۵ انداخته و به سرعت و در تاریکی شب او را به جایی ناشناس منتقل کرده اند.

فرمانده انتطامی شهرستان خاش تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، دریافتند که آدم ربایان به دلیل انگیزه مالی این نوجوان را ربوده و او را به مکانی نامعلوم در خاش منتقل کرده اند.

سرهنگ کوچکزایی عنوان کرد: به منظور حفظ جان گروگان، پس از چندین ساعت تحقیقات پلیسی، محل اسارت گروگان در یکی از مناطق بین راهی خاش شناسایی و تیمی مجرب از کارآگاهان با حضور در محل، فرد ربوده شده را پس از ۱۰ ساعت اسارت آزاد و به آغوش خانواده اش بازگرداندند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه دو لول شکاری و مقادیری مهمات از مخفیگاه متهمان، گفت: تحقیقات پلیس برای دستگیری آدم ربایان که قبل از حضور عوامل انتظامی از محل متواری شدند، ادامه دارد.

کشف ۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب یک محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش و ۷ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۸۲ هزار و ۲۳۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۵۵ هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۵۶۵ لیتر بنزین و ۲۴ هزار و ۲۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهر‌های زاهدان، نیمروز و سرباز کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۹ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۱۸ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه در زاهدان

کاراگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در یک عملیات ویژه، موفق به کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه و دستگیری ۷ نفر سارق و مالخر شدند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده سرقت از انبار لاستیک فروشی در شهر زاهدان به این پلیس و با عنایت به ارزش بالای اموال مسروقه پرونده به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاراگاهان در ابتدا نسبت به انجام تحقیقات جامع در خصوص کشف اموال مسروقه و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی پرونده اقدام کرده و با استفاده از روش‌های علمی و فنی پلیس موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند.

"سرهنگ ملاشاهی" با بیان پیگیری ویژه کاراگاهان پلیس و شناسایی مخفیگاه متهم، افزود: در نهایت با هماهنگی قضائی سارق مورد نظر که قصد فروش ۲ حلقه لاستیک را در خیایابان آزادی زاهدان داشت، دستگیر کنند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات و بازجویی‌هایی پلیسی و اینکه متهم در ابتدا منکر هر گونه سرقتی شده و سپس با مستندات و ادله پلیس به سرقت اعتراف کرد، اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، سارق با ۲ نفر متهم همدستی داشته و اموال مسروقه را به ۴ نفر مالخر می‌فروخته که در نهایت در عملیاتی دیگر با همکار عوامل انتظامی، ۲ نفر سارق به همراه ۴ نفر مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۲ فقره سرقت دیگر مغازه و کشف لاستیک‌های مسروقه بالغ بر یک میلیارد ریال، بیان داشت: پرونده در این خصوص تشکیل و پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان ارسال، که متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

گفتنی است، در این خصوص تحقیقات پلیس درخصوص سایر جرائم احتمالی متهمان و کشف سرقت‌ها و اموال مسروقه دیگر همچنان تحت بررسی می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه در وقوع سرقت انجام شده در پرونده مشخص شد، سارقان در ساعات پایانی شب و با استفاده از تاریکی هوا با تخریب قفل‌های مغازه اقدام به بازنمودن درب و سپس سرقت وسائل کرده و از محل متواری می‌شدند به کسبه، اصناف و بازاریان توصیه کرد: مغازه و اصناف خود را به تجهیزات ایمنی نظیر کرکره، دوربین مداربسته، دزدگیر و قفل‌های ایمن مجهز نمایند تا از وقوع سرقت پیشگیری شود.

عاملان قتل مسلحانه مرد میانسال خاشی به دام افتادند

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان ۲ قاتل مسلحی که در خرداد ماه سال جاری با شلیک سلاح کلاش مردی میانسال را در شهرستان "خاش" به قتل رساندند دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در تاریخ نوزدهم خرداد ماه سال جاری، در پی گزارش یک مورد نزاع منجر به قتل در یکی محلات شهر "خاش" بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد مردی ۴۵ ساله بر اثر شلیک گلوله سلاح کلاش به شدت مجروح و بر اثر خونریزی زیاد قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی جان سپرده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده بلافاصله تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز که با انجام تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد که ۲ تن از اقوام این فرد طی یک نزاع او را با شلیک سلاح کلاش به قتل رسانده و متواری شده اند.

سردار طاهری بیان داشت: با توجه به متواری بودن قاتلان تلاش پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت تا اینکه با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه عاملان این جنایت در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و صبح روز گذشته این ۲ متهم ۳۸ و ۴۳ ساله طی یک عملیات صربتی و غافلگیرانه پس از ۲ ماه فرار دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف سلاح کلاش استفاده شده در این قتل، طی بازرسی از مخفیگاه متهمان خاطر نشان کرد: عاملان این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان منزل در زابل

فرمانده انتطامی شهرستان زابل، ازدستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل وکشف ۵ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل درسطح شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرارگرفت.

او افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با انجام یکسری اقدامات تخصصی و بررسی‌های همه جانبه، سرانجام ۲ متهم سابقه‌دار را در این ارتباط شناسایی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی خاطرنشان کرد: مأموران پس از هماهنگی قضائی، سارقان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیرکردند که متهمان پس از انتقال به کلانتری در بازجویی فنی پلیس و مواجهه شدن با دلایل و مستندات به ۵ فقره سرقت منزل در شهرستان زابل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اعلام اینکه این ۲ متهم ۱۹ و ۲۳ ساله با تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست، هشدار‌های انتظامی را در خصوص تجهیز منزل به قفل و حفاظ مطمئن جدی بگیرند.

پلمب ۸۲ واحد صنفی متخلف در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل، از پلمب ۸۲ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات صنفی خبر داد.

 احمد ثمره حسینی گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی یک ماه اخیر در شهرستان زابل اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۹۴۸ واحدصنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان این طرح ۸۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۳۵۷ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد که اگر این واحد‌ها نیز در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ ثمره حسینی ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند.

یک کشته در برخورد مرگبار اتوبوس با خودروی پژو ۴۰۵

برخورد یک دستگاه اتوبوس با خودروی پژو ۴۰۵ در محور" زاهدان به خاش" منجر به فوت یک نفر شد.

 سرهنگ کشواد بهروزی  بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در محور "زاهدان به خاش" بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ برخورد کرده که متاسفانه در این حادثه راننده خودرو پژو بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است.

"سرهنگ بهروزی تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان تصادفات پلیس راه انحراف به چپ خودروی پژو ۴۰۵ اعلام شده است.

این مقام انتظامی در پایان از رانندگان خواست، در همه حال دقت و تمرکز لازم را در رانندگی داشته و از انحراف به چپ ناگهانی مسیر که منجر به حوادث ناگوار می‌شود پرهیز نمایند.

انتهای پیام/گ

نظر شما