شناسهٔ خبر: 41885074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا ۱۷۶ میلیارد تومان خسارت به بخش فرهنگ و هنر استان کرمانشاه وارد کرد

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد استان کرمانشاه گفت: کرونا ۱۷۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان خسارت به بخش فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان وارد کرد.

صاحب‌خبر -

مظفر تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: کرونا چالش‌های متعددی را برای حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، رسانه‌ای و هنری استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان حدود 200 میلیارد تومان در این حوزه برآورد و به وزارت ارشاد اعلام شده است عنوان کرد: در حوزه فرهنگی 176 میلیارد و 109 میلیون تومان خسارت وارد شده و مطبوعات، انجمن‌های ادبی، چاپخانه‌ها، کتابفروشی‌ها و صنوف متعدد دیگری در این حوزه قرار دارند.

تیموری گفت: در حوزه هنری و سینمایی پنج میلیارد و 309 میلیون تومان خسارت وارد شده که در این حوزه 11 انجمن فرهنگی هنری فعال وجود دارد که در این مدت تعطیل بودند.

وی با اشاره به تعطیلی و خسارت سینماها در استان افزود: به مؤسسات قرآن و عترت حدود یک میلیارد و 39 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

تیموری با بیان اینکه سه مجتمع فرهنگی هنری حدود 612 میلیون تومان متضرر شدند گفت: در مجموع برای هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه که جزء صنوف فرهنگی، هنری،‌ قرآنی و رسانه‌ای نیستند سه میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

وی افزود: از طرف استانداری در روز خبرنگار برای 100 نفر و هر نفر چهار میلیون تومان تسهیلات با بهره کم تخصیص داده شد.

تیموری گفت: طی نامه‌ای به وزارت ارشاد مقرر شد هنرمندان از طریق سامانه کارا ثبت‌نام کنند و برای هر یک از 32 واحد صنفی تعطیل شده چهار تا 6 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/832 /ی

برچسب‌ها:

نظر شما