شناسهٔ خبر: 41883878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه شیروان:

امام موسی کاظم(ع) به «عبد صالح» معروف بود

امام جمعه شیروان گفت: امام موسی کاظم(ع) این همام به خاطر كثرت عبادت و زهد به العبد الصالح معروف و در طول عمر خود بسيار اهل عبادت بود.

صاحب‌خبر -

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حضرت موسي كاظم (ع) در عصر خلافت منصور عباسي به مقام امامت نائل آمد و تا سال 183 هجري، چند بار توسط خلفاي عباسي دستگير و زنداني شد اما از تبليغ دين و رسالت الهي دست برنداشت.

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: اين امام بزرگوار در سن 21 سالگي به امامت رسيد و دوران امامت ايشان با سال هاي آخر خلافت منصور عباسي، هادي و هارون مقارن بود كه امامت اين امام بزرگوار به بيش از 35 سال به طول انجاميد.

 


«حجت الاسلام تکمیلی » عنوان کرد: امام موسي كاظم (ع) در علم و تواضع، مكارم اخلاق و كثرت صدقات، سخاوت و بخشندگي زبان زد عام و خاص بود به گونه اي كه ايشان به صورت ناشناس به نيازمندان كمك مي كرد.

 


وی خاطرنشان کرد: پيشواي هفتم شيعيان از عابدترين و زاهدترين، فقيه ترين، سخي ترين و كريم ترين مردم زمان خود بود؛ صابر، صالح و امين از مهمترين القاب اين حضرت بود، همچنين كاظم از ديگر القاب اين امام معصوم بود كه به خاطر تسلط بر نفس و فروبردن خشم به آن مشهور بود.

 


رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: اين امام همام با دانش وسيع، نشر فقه جعفري و اخلاق و تفسير و كلام در گسترش دين اسلام بسيار تلاش كرد و ضمن پاسخگويي به شبهات، در اين زمينه شاگرداني را تربيت كرد.

 


«حجت الاسلام تکمیلی» افزود: غلبه بر خشم از ويژگي هاي بارز اين امام همام بود و فرو بردن خشم، انسان را از ارتكاب به بسياري از گناهان بازمي دارد.

 


وي ادامه داد: آن حضرت در علم، حلم، تواضع، مكارم اخلاق و بخشندگي اسوه بود و با احياي سنن پدر گراميشان، اسلام راستين را حفظ و تقويت و در راه انجام وظايف الهي جان خود را فدا كرد.

 

امام موسي بن جعفر(ع) در 20 ذي الحجه 128 هجري در روستاي ابواء بين مكه و مدينه متولد شد و در 20 سالگي رسالت و مسئوليت سنگين امامت را برعهده گرفت و به مدت 35 سال جامعه اسلامي را هدايت كرد و در 25 رجب 183 هجري قمري در 55 سالگي به دستور هارون الرشيد خليفه عباسي به شهادت رسيد.

پایان پیام/641

نظر شما