شناسهٔ خبر: 41879617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

#پرویز_فتاح

صاحب‌خبر -


یگانه خدامی
خبرنگار

حرف های پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در تلویزیون حسابی جنجالی شد. او در صحبت هایش از ارگان ها و افرادی نام برد که  در املاک‌ متعلق به این بنیاد ساکن هستند. از غلامعلی حدادعادل تا ارتش و سپاه پاسداران گرفته تا معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی که فتاح گفت ۵ میلیارد تومان برای تخلیه ساختمان مطالعات زنان متعلق به بنیاد گرفته اند. افراد یاد شده در توئیتر به این مسأله اعتراض کردند و از رسانه ملی خواستندزمانی را برای پاسخگویی آنها در نظر بگیرد. حرف های فتاح از نظر بعضی کاربران پیش زمینه های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و بعضی ها هم از شجاعت او می گفتند:
 «‏فتاح در مصاحبه با صداوسیما بدون ملاحظه و بدون سیاسی‌کاری اسم تمامی افراد و نهادها (سپاه، ارتش، مجمع تشخیص، حداد عادل، احمدی‌نژاد و...) که باید اموال بنیاد مستضعفان را برگردانند، ذکر کرد. اگر نیت خوانی نکنیم، نفس عمل و این شجاعت برای بازپس‌گیری اموال به نفع مستضعفان شایسته تحسین است.»
 «‏خطر نزدیک‌شدن به انتخابات ۱۴۰۰»
 «پرویز فتاح خواب ریاست جمهوری می‌بیند.مردی که اشبه‌الناس به احمدی‌نژاد شهردار تهران درسال۸۳و۸۴ است.او دیشب در تلویزیون، با املاک ‎بنیاد مستضعفان و اسم‌بردن از ارتش، سپاه، مجمع‌تشخیص، احمدی‌نژاد، حدادعادل، مرکز پژوهش‌های مجلس، ابتکار و...کار انتخاباتی‌اش را استارت زد. »
 «‏اظهارات ‎پرویز فتاح در مورد زمین ها و ساختمان های در اختیار آقایان ‎حدادعادل، ‎احمدی نژاد و... حتی اگر بوی کاندیداتوری ‎انتخابات1400 را بدهد،نشان می دهد رئیس بنیادمستضعفان فعلاً از شجاعت کافی برخوردار است.انتظار می رود دلیل و نحوه این واگذاری ها در زمان مدیران سابق هم روشن شود.»
 «‎پرویز فتاح گفته ارتش و سپاه املاک بنیاد رو پس نمی دن جالبه که خودش تو حرف‌هاش کد ‎انتخابات ۱۴۰۰ رو می ده و میگه که بهش می گن پوپولیست.»
 «‏مسئولی که توی خونه چندصد متری اهدایی ‎ بنیاد مستضعفان زندگی می‌کنه،هیچ وقت درد اون مستأجری که بخش عمده حقوقشو اجاره‌خونه میده و فقط برای زنده موندن تلاش میکنه رو نمی فهمه. حالا اون مسئول می خواد ‎ ‎حدادعادل باشه یا هر کس دیگه‌ای که از ‎بیت المال ارتزاق می‌کنه.»
 «‏سلامی هم عرض کنیم خدمت آقایان ‎حدادعادل و ‎احمدی‌نژاد و درخواست کنیم از سر سفره بلند شن و ملک‌های فرشته و ولنجک رو تخلیه کنند!»
 «‏فقط یه فرد مستقل میتونه از حدادعادل تا ابتکار ومولاوردی و از احمدی نژاد تا سپاه و ارتشو به پس دادن اموال مردمی وادار کنه. داره خوشم میاد از ‎فتاح»
 «‏طبق اظهارات فتاح، تنها مسئولی که ملک متعلق به بنیاد مستضعفان را سال‌ها قبل از ریاست فتاح تحویل داده ‎خاتمی است و سایر مسئولان از جمله ‎حدادعادل و ‎احمدی‌نژاد ساکن املاک مستضعفانند. احمدی‌نژاد مدعی ساده‌ زیستی، ۷ سال پس از ریاست‌‌ دولت هم ملک ۱۸۰۰‌ متری اشرافی ولنجک را در تصرف دارد!»

نظر شما