شناسهٔ خبر: 41878349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

جنگ تمام‌عیار در آزادی

استقلال و سپاهان امشب یک نبرد حیثیتی را در جام حذفی انجام خواهند داد؛ در یک‌سو مجیدی وآبی‌ها را جام می‌خواهند و در طرف دیگر پای آبروی قلعه‌نویی وسط است

صاحب‌خبر -

[شهروند] ساعت 20و30دقیقه امشب به مدت 90دقیقه تمام چشم‌ها خیره به استادیوم آزادی است؛ جایی که استقلال و سپاهان جنگی به تمام‌عیار را برگزار می‌کنند. شاید بیشتر از هرکسی این نبرد برای فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ چون هواداران استقلال و سپاهان با از دست‌رفتن قهرمانی لیگ، تنها امیدشان در فصل جاری به قهرمانی جام حذفی است و اگر این یک روزنه امید هم از دست برود، شاید حتی کار به برکناری یکی از دو مربی هم برسد. برخلاف چیزی که تصور می‌شد، حاشیه‌های قبل از برگزاری این دیدار حساس در یک‌چهارم نهایی جام حذفی خیلی هم زیاد نبود؛ اتفاقی که تماشاگران را به انجام یک فوتبال زیبا امیدوار می‌کند.
بازگشت قلعه‌نویی به آزادی
9 روز قبل بود که استقلال و سپاهان در همین ورزشگاه آزادی و در چارچوب هفته 27 لیگ‌برتر به مصاف هم رفتند؛ مسابقه‌ای که با برتری 2 بر یک شاگردان فرهاد مجیدی همراه بود. بازی امشب اما یک تفاوت بزرگ نسبت به 9روز قبل دارد و آن‌هم حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان است. سرمربی زردپوشان اصفهانی خیلی بدموقع دچار حمله عصبی شد و چند بازی روی نیمکت تیمش غایب بود؛ دقیقا در دورانی که سپاهان نیاز مبرمی به جمع‌آوری امتیازات داشت. حتی بازگشت قلعه‌نویی به نیمکت سپاهان در بازی با نساجی هم به بحرانی که این تیم در آن گرفتار شده، پایان نداد. حالا قلعه‌نویی درحالی بعد از مدت‌ها به ورزشگاه آزادی برمی‌گردد که بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به بردن دارد.
بازی مرگ و زندگی فرهاد و امیر
هواداران استقلال و سپاهان در ابتدای لیگ نوزدهم امیدوار بودند تا نوار قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس را قطع کنند، اما دقیقا اتفاقات سه فصل قبلی تکرار شد و آبی‌های تهران و زردهای اصفهان خیلی زود از رقیب مدعی خود عقب افتادند. حالا تنها امید هواداران این دو تیم به قهرمانی در جام حذفی است تا فصل را دست خالی تمام نکنند و جلوی دوگانه قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. امیر قلعه‌نویی با توجه به نتایج ضعیف سپاهان در هفته‌های اخیر جایگاه خود را روی نیمکت سپاهان کاملا متزلزل می‌بیند؛ تا جایی که تعدادی از هواداران اصفهانی خواستار کناررفتنش شدند. باخت هفته قبل برابر استقلال هم به فشارها روی قلعه‌نویی اضافه کرده و حالا او تنها راه نجات خودش و تیمش از این وضع را پیروزی برابر استقلال می‌داند. از سوی دیگر، فرهاد مجیدی هم که هنوز نتوانسته جایگاه خود به‌عنوان سرمربی فصل بعد استقلال را تثبیت کند. به دنبال تکرار برتری تیمش برابر سپاهان این‌بار در یک بازی حساس‌تر است. بدون ‌شک اختلافاتی که بین فرهاد و امیر در سال‌های اخیر وجود داشته، آنها را برای رسیدن به پیروزی در این بازی بزرگ باانگیزه‌تر هم می‌کند. حساسیت بازی امشب استقلال- سپاهان به قدری است که شاید باخت در این دیدار حتی به قیمت برکناری سرمربیان یکی از دو تیم در آینده‌ای نزدیک تمام شود.
دربی سرخابی در راه است؟
جالب اینجاست که سه تیم دیگر هم در نیمه‌نهایی انتظار برنده دوئل استقلال- سپاهان را می‌کشند. پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی جام حذفی هستند و با شناخت برنده دیدار امشب استقلال و سپاهان قرار است روز سه‌شنبه قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی هم انجام شود. بدون‌ شک خیلی از هواداران فوتبال دوست دارند شاهد یک دربی جذاب در نیمه‌نهایی جام حذفی باشند؛ اتفاقی که درصورت برتری استقلال در بازی امشب احتمالش کم هم نیست. حتی درصورت صعود سپاهان هم بازی این تیم برابر پرسپولیس می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد؛ با توجه به اینکه در بازی برگشت لیگ هم سپاهان به شکل عجیبی سه بر صفر بازنده اعلام شد. تراکتور هم به‌عنوان یک تیم مدعی و پرآوازه دیگر انتظار حریف جدید خود را می‌کشد. بدون ‌شک نفت مسجدسلیمان بهترین قرعه برای سه تیم دیگر حاضر در نیمه‌نهایی خواهد بود؛ اگرچه مهدی تارتار نشان داده تیمش اصلا راحت شکست نمی‌خورد.
طعنه دستیار قلعه‌نویی به «اپل‌واچ» فرهاد
بارزترین نکته حاشیه‌ای در نشست‌های خبری پیش از دیدار امشب که البته با حضور دستیاران دو سرمربی برگزار شد، طعنه سعید الهویی، دستیار امیر قلعه‌نویی به ساعتی است که فرهاد مجیدی در زمان حضور کنار زمین به دستش می‌بندد: «ما برای ارتباط با آنالیزور یا کسی که اطلاعات میزان دوندگی را به ما می‌دهد، از آی‌پد استفاده کردیم که ناظر داوری به ما این اجازه را نداد. درحالی‌ که سایر تیم‌ها از «اپل‌واچ» برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند!» به نظر می‌رسد کادرفنی سپاهان اعتقاد دارد فرهاد مجیدی از فردی بیرون از نیمکت تیم خود در هنگام هدایت تیمش مشورت می‌گیرد؛ موضوعی که احتمالا با واکنش فرهاد مجیدی پس از پایان بازی همراه خواهد شد.
دست خالی مجیدی در خط آتش
خط حمله استقلال در این فصل نقطه قوت آبی‌پوشان بوده؛ جایی که شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قائدی آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای از خود ثبت کردند. اما دیدار سنگین با شهرخودرو در مشهد کار دست فرهاد مجیدی داده و او سه بازیکن کلیدی خود را در خط جلو از دست داده است. با اعلام نامجومطلق، در بازی امشب استقلالی‌ها دیاباته، مطهری و اسماعیلی را در اختیار ندارند تا دست مجیدی کاملا در خط حمله خالی بماند. مهدی قائدی هم که تنها عنصر هجومی باقی‌مانده برای فرهاد است، ماه‌هاست که پایش به گلزنی باز نشده و فشار زیادی را تحمل می‌کند. از سوی دیگر قلعه‌نویی هم محمدرضا منصوری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، اما بازیکنان کلیدی سپاهان ازجمله استنلی کی‌روش در ترکیب حضور خواهند داشت.

نظر شما