شناسهٔ خبر: 41869449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حمله نظامیان مورد حمایت آمریکا به روستاهای دیرالزور

شبه نظامیان قسد همچنان محاصره چندین روستا را در منطقه “الشحیل” واقع در حومه جنوبی شرقی دیرالزور ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، شبه نظامیان قسد همچنان محاصره چندین روستا را در منطقه “الشحیل” واقع در حومه جنوبی شرقی دیرالزور ادامه می دهد، و در واکنش تظاهرات و اعتراضات علیه حضور شبه نظامیان قسد و نیروهای اشغالگر آمریکایی تعدادی از شهروندان را ربوده و چندین ایست بازرسی را در تعدادی از روستاها برقرار کرده اند.

 

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که اهالی شهرک های طیانه، ذیبان و الحوایج تظاهرات را ادامه می دهند و خواستار اخراج فوری شبه نظامیان قسد و نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه می شوند. شرکت کنندگان در این تظاهرات راه‌های اصلی را با آتش زدن لاستیک خودرو بستند.

 

این منابع خاطرنشان کردند: شبه نظامیان قسد ضمن تقویت حضور خود در منطقه امدادهای نظامی وارد آن کرده و به روستاهای الخوایج و ذیبان یورش برده و تعدادی از شهروندان را ربوده اند.

 

این منابع نیز از وقوع درگیری های مسلحانه میان شبه نظامیان قسد و افراد نا شناخته ای در نزدیک شهرک ذیبان خبر داد.

 

مسکو: توافق قسد و یک شرکت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه ادامه نقض قوانین بین المللی توسط واشنگتن است

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که توافق میان شبه نظامیان “قسد” و یک شرکت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه، ادامه نقض قوانین بین المللی و حاکمیت سوریه روی خاک خود توسط واشنگتن است.

وزارت خارجه با صدور بیانیه ای اشاره کرد: شرکت آمریکایی قصد دارد که پالایشگاه نفت سیار را به منظور کاهش آسیب های وارده به دلیل نشت نفت و مشتقات آن، ارائه دهد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت آمریكا بار دیگر منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی  سازمان ملل متحد درباره احترام به حاکمیتو استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را نادیده گرفت.

شایان به ذکر است که، سوریه توافق امضا شده میان شبه نظامیان “قسد” و یک شرکت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را باطل می داند و هیچ گونه اثر قانونی ندارد.

پایان پیام/42

نظر شما