شناسهٔ خبر: 41850264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوت پایان کنکور ارشد ۹۹ زده شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان رقابت ۶۹۴ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با برگزاری کنکور ارشد طی امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ در ۸۰ شهرستان و ۲۲۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور فرآیند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به پایان رسید.

زرین آمیزی اضافه کرد: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کردند که ظرفیت این دوره از آزمون ۱۵۷ هزار نفر بوده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار نفر به وسیله این آزمون وارد دانشگاه‌ها شوند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: در اولین روز برگزاری آزمون (پنج شنبه ۱۶ مرداد) تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب برای رقابت در ۳۳ رشته امتحانی شرکت کردند.

او در ادامه بیان کرد: در دومین روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر در ۳۶ رشته امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره تعداد شرکت کننده‌ها در این آزمون طی سومین روز گفت: امروز ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی به رقابت پرداختند و با پایان یافتن آزمون این داوطلبان فرآیند برگزاری این آزمون به پایان رسید.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد اواخر مهر اعلام می‌شود؛ پس از آن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و... می‌توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

زرین آمیزی اضافه کرد: پیامکی به منظور نظرسنجی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی دو روز گذشته به داوطلبان ارسال شد و برای داطلبان امروز نیز ارسال خواهد شد تا در این باره نظر سنجی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما