شناسهٔ خبر: 41845956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا روز سه شنبه قطعنامه ضدایرانی را به شورای امنیت ارائه می‌کند

نشریه آمریکایی فارین پالیسی اعلام کرد واشنگتن روز سه شنبه قطعنامه ضدایرانی را برای رای گیری به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارین پالیسی اعلام کرد دولت آمریکا روز سه شنبه قطعنامه ضدایرانی را در شورای امنیت به رای خواهد گذاشت.

بر این اساس، آمریکا روز سه شنبه قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت سازمان ملل به رای خواهد گذاشت. این قطعنامه به دنبال آن است که کشور‌های جهان را ملزم به مقابله با کشتی‌های حامل بار‌های ایران و توقیف آن کند.

پیش نویس قطعنامه آمریکا همچنین خواستار مصادره دارایی‌های ایران و نیز ایجاد محدودیت برای سفر افراد و نهاد‌های ایرانی و شخصیت‌های مرتبط با سپاه پاسداران است.

فارین پالیسی پیشبینی می‌کند این قطعنامه حتی از سوی کشور‌های متحد آمریکا مانند اعضای اتحادیه اروپا نیز مورد استقبال قرار نگیرد، زیرا آن‌ها بر این باورند تصویب این قطعنامه در شورای امنیت می‌تواند به منزله پایان توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام باشد.

پیش تر برایان هوک، مسئول مستعفی میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند و مسئله مهم این است که تحریم‌های تسلیحاتی که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود.

او با تکرار اتهامات خود علیه ایران تاکید کرد: تمدید نشدن این تحریم‌ها به معنای افزایش خطرات برای تمام ملت‌ها و کشور‌های منطقه و دوستان ما در خلیج (فارس) و جهان خواهد بود و همچنین به معنای صادرات بیشتر سلاح از ایران به یمن، سوریه، عراق و لبنان و فرستادن سلاح‌های ایرانی بیشتر برای حزب‌الله لبنان، حماس و مانند آن است. ما این مسئله را تماما محکوم می‌کنیم و منفعت ملت‌ها و دولت‌های منطقه را در حمایت از توسعه و بهبود اوضاع و پایان دادن به دلایل افراط‌گرایی و تروریسم می‌دانیم.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران که به دلیل شکست کارزار فشار حداکثری مجبور به استعفا شد، مدعی بود واشنگتن نمی‌خواهد در امور داخلی ایران مداخله کند، اما نمی‌تواند بپذیرد که تهران سلاح‌های بیشتری دریافت کند!

انتهای پیام/

نظر شما