شناسهٔ خبر: 41836436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری فوتبال ایران؛

غرش ببر سیاه در مشهد/ قکری، مقاوم در برابر همه تیم های بزرگ/ رمضانی: مصدومیت ارسلان جدی نیست

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز – رضا صالحی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید . رمضانی: مصدومیت ارسلان جدی نیست ارسلان مطهری» در بازی استقلال و شهر خودرو در ابتدای نیمه دوم به میدان رفت و با ضربه زیبای پشت پا دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد.او پس از دقایقی کوتاه در میدان دچار آسیب‌دیدگی شد و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.قرار است این بازیکن فردا از پای آسیب‌دیده‌اش ام‌آری‌ای بگیرد تا میزان دقیق مصدومتش مشخص شود. سعید رمضانی درباره آخرین وضیعت‌این بازیکن اظهار داشت: پشت پای ارسلان دچار آسیب شده و برای تشدید نشدن این مصدومیت تعویض شد. او فردا از سوی کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد اما فکر نمی‌کنم مصدومیتش جدی باشد. محمد میری، شاگرد خلف محمود فکری
میری چند هفته پیش در دیدار با استقلال نیز از میانه های میدان یک گل فوق العاده به ثمر رساند و حالا او گلزنی از راه دور را مقابل نیازمند نیز تکرار کرد تا نشان دهد گلهای راه دور او اتفاقی نبوده اند.
این سومین گل میری در این فصل بود که تمام گل های او از زمان روی کار آمدن محمد فکری در نساجی بوده است. فکری که خود در زمان بازیگری بازیکن شوت زنی بود و گلهای زیادی را از روی شوت های راه دور برای استقلال به ثمر رسانده است، حالا به نظر می رسد میری شاگرد خلف فکری است و با دو گل راه دور و فوق العاده، توانسته توجه ها را به سمت خودش جلب کند. تارتار: فولاد را می بردیم باشگاه داری زیر سوال می رفت مهدی تارتار پس از شکست یک بر صفر در کنفرانس خبری گفت: «اگر این بازی نتیجه‌ای عکس این داشت و ما بازی را می‌بردیم،‌ باشگاه‌داری زیر سؤال می‌رفت. اگر شما شب قبل از بازی دو تیم را مقایسه کنید و جایی که ما استراحت کردیم را با جای استراحت فولاد مقایسه کنید، فاصله‌ها را متوجه می‌شوید. بچه‌های ما به خاطر گرمای اتاقشان تا صبح نخوابیدند، چون کولر گازی در اتاق‌ها نبود. من امیدوارم مسئولان استان و شهرستان به خاطر مردم محروم مسجدسلیمان به خودشان بیایند و این تیم را به این نحو اداره نکنند. خیلی سخت است که تمام تمرکز ما روی این مسائل باشد و نمی‌توانیم انتظاری از بچه‌ها داشته باشیم. ما نمی‌توانیم به بازیکنی که شب استراحت نکرده چیزی بگوییم، فقط می‌توانیم از او درخواست کنیم. من یک سؤال از مسئولان استان و شهرستان مسجدسلیمان دارم. اگر این تیم شرایط سال گذشته را داشت و برای نیفتادن دست و پا می‌زد، آیا باز هم همین‌طور به این تیم رسیدگی می‌کردند یا مثل پروانه به دورش می‌چرخیدند تا تیم سقوط نکند؟» فکری، مقاوم در برابر همه تیم های بزرگ محمود فکری با نساجی توانسته تیم های تراکتور ، ماشین سازی ، فولاد و سپاهان را شکست بدهد که سه تیم از این بین تیم های بالانشین جدول و از مدعیان کسب سهمیه هستند. جالب است او در 4 بازی دیگر برابر صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان، استقلال و پرسپولیس توانسته مساوی و یک امتیاز را بگیرد. نگاهی به بازی های نساجی کار بزرگ این مربی 51 ساله را نشان می دهد. او در این هشت بازی با هفت تیم بالای جدولی بازی کرده و در برابر آن ها یا برنده بوده یا مساوی گرفته است.
این بازی ها برای فکری یک نوع آزمون هم بوده است ؛ تقابل با یحیی گل محمدی که تقریبا همنسل و همسن و سال او است و با پرسپولیس اولین قهرمانی اش در لیگ برتر را تجربه کرد، تقابل با مهدی تارتار یکی دیگر از مربیان همنسلش که تیم خوبی در مسجد سلیمان ساخته است. اما سه جدال رودرروی فکری در این هشت مسابقه برایش ارزش دیگری دارند. جدال با فرهاد مجیدی و جوادنکونام به عنوان مربیان جوان استقلالی توانست چهره جدیدی را برای آینده نیمکت این تیم مطرح کند. اما تقابل فکری با قلعه نویی ، کسی که زمانی به عنوان مربی او در استقلال حضور داشته ، شاید مهمترین امتحان فکری بود .
فکری با نتایجی که با نساجی و در برابر تیم های بزرگ و مربیان سرشناسان گرفته حالا یک آلترناتیو بزرگ برای تمام مربیان استقلالی برای رسیدن به نیمکت این تیم به حساب می آید. از قلعه نویی تا نکونام و مجیدی. غرش ببر سیاه حتی در مشهد دیاباته در مصاف پنجشنبه شب استقلال مقابل شهرخودرو سیزدهمین گل فصل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا به تنهایی در صدرجدول گلزنان قرار بگیرد. نکته قابل توجه درباره دیاباته این است که او حالا در پنجمین بازی متوالی برای تیمش گل زده است. این مهاجم آفریقایی و خوش قامت که بعد از تعطیلات کرونایی استارت گلزنی هایش را مقابل نفت آبادان زد، در ادامه موفق شد مقابل نساجی مازندران، پارس جنوبی جم و سپاهان اصفهان برای آبی ها گلزنی کند و حالا این روند موفقیت آمیز در مشهد هم ادامه یافت. خلعتبری و فرار زیرکانه از اخراج محمدرضا خلعتبری در حالی که مهدی قایدی با فرار استثنایی به سمت دروازه حریف حرکت می کرد با تکلی خطرناک از پشت او را متوقف کرد. تکل خطرناک و شدید خلعتبری می توانست باعث مصدومیت شدید قایدی نیز بشود اما خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد وخطر از سر مهاجم ریزنقش آبی ها گذشت.
وحید کاظمی داور مسابقه در این صحنه با ورود به ماجرا یک کارت زرد به خلعتبری نشان داد و از صحنه گذشت اما اگر می خواست سختگیرانه عمل می کند می توانست کارت قرمز هم از جیبش در بیاورد. به عبارت بهتر خلعتبری که بلافاصله بعد از تکل شدید خود از صحنه دور شد، به شکلی کاملا زیرکانه و با استفاده از تجربه اش از اخراج فرار کرد. کلین شیت طلایی علیرضا حقیقی در اصفهان علیرضا حقیقی در دیدار امشب تیمش مقابل سپاهان توانست یک کلین شیت دیگر به نام خود کند، هرچند ردپای بدشانسی شاگردان امیر قلعه نویی که چهار بار توپ آنها به تیرک دروازه برخورد کرد در این کلین شیت نیز دیده می‌شد. گلر باتجربه نساجی که در بازگشت به لیگ برتر ایران بزرگترین انگیزه‌اش را در دستیابی دوباره به پیراهن تیم ملی جستجو می‌کند، نسبت به دیگر رقبای خود کار سخت‌تری پیش رو داشت. او اما در ترکیب نساجی مازندران که با دریافت 28 گل هشتمین خط دفاعی موفق این فصل محسوب میشود 9 کلین شیت به نام خود کرده است. نکته این که در 28 گلی که نساجی دریافت کرده، گلر سابق تیم ملی تنها 13 گل دریافت کرده تا بتواند آمار موفقی از خود به جا بگذارد ‌.

نظر شما