شناسهٔ خبر: 41835839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش تلافی جویانه کانادا به اعمال تعرفه‌های آمریکا بر آلومینیوم

نخست وزیر کانادا از اعمال تعرفه‌های تلافی جویانه دلار برای دلار علیه کالا‌های وارداتی آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در افزایش ده درصدی تعرفه واردات آلومینیوم، از اعمال تعرفه‌های تلافی جویانه دلار برای دلار علیه کالا‌های وارداتی آمریکا خبر داد.

ترودو دیروز پنجشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: در پاسخ به تعرفه‌های آمریکایی که امروز اعلام شد، کانادا اقدامات متقابلی را در نظر گرفته است که شامل تعرفه‌های تلافی جویانه دلار به دلار است. ما همیشه در کنار کارگران آلومینیوم خود ایستادگی خواهیم کرد. ما در سال ۲۰۱۸ این کار را کردیم و اکنون دوباره در کنار آن‌ها خواهیم ایستاد.

دیروز پنجشنبه اتاق بازرگانی ملی کانادا با صدور بیانیه‌ای از آمریکا خواست تا نسبت به لغو تعرفه‌های جدید علیه واردات آلومینیوم کانادا به آمریکا اقدام کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز طی سخنرانی انتخاباتی خود در اوهایو اعلام کرد تعرفه‌های جدیدی را علیه آلومینیوم‌ وارداتی از کانادا اعمال می‌کند که شامل افزایش ۱۰ درصدی است.

او اظهار کرد اعمال تعرفه‌های جدید به توصیه رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا که این تعرفه‌ها را «کاملا ضروری» عنوان کرده، صورت گرفته است.

ترامپ در این باره گفت: تعرفه‌های تجاری برای دفاع از صنعت آلومینیوم آمریکا ضروری است. ما بر آلومینیوم وارداتی از کانادا ۱۰ درصد تعرفه وضع می‌کنیم تا از صنعت خود دفاع کنیم.

در ماه مه سال ۲۰۱۹، دولت ترامپ به عنوان بخشی از توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (USMCA) تعرفه ۲۵ درصدی آلومینیوم کانادا را لغو کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما