شناسهٔ خبر: 41807617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرده سوزی سیار قربانیان کرونا در بولیوی

گروهی در بولیوی به صورت سیار اقدام به سوزاندن اجساد بیماران کرونایی می‌کنند تا بدین طریق به خانواده قربانیان و همچنین دولت در مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «کارلوس آیو» یکی از اعضای این گروه گفت اجساد زیادی در خیابان ها وجود دارند که خانواده آنها منابع لازم برای تدفین را ندارند و یا مکان مناسب برای سوزاندن جسد عزیزان خود پیدا نمی کنند و مجبور می شوند تا جسد را در خیابان رها کنند تا خود به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

در هفته قبل جسد بیش از 400 نفر از خیابان ها، خودروها و بعضی منازل توسط پلیس بولیوی جمع آوری شد و این باور وجود دارد که 85 درصد اجساد جمع آوری شده قربانیان ویروس کرونا بودند.

«یامیل زاولتا» که خدمات تدفین و ترحیم ارائه می دهد به الجزیره گفت: «طی چند هفته گذشته اوضاع به هم ریخته است. ما تابوت نداریم.»

در همین حال، دستگاه های تنفس خالی در بیمارستان ها وجود ندارند و به خویشاوندان بیماران گفته اند مشکل را خودتان مدیریت کنید. در شهر لاپاز، فردی به الجزیره گفت که پدر خانم 56 ساله اش در حالی که در خودرو منتظر درمان بود، جان سپرد.

بر اساس آمار رسمی، بیش از 3200 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بولیوی جان خود را از دست داده اند و بیش از 81 هزار نفر نیز به این بیماری مسری مبتلا شده اند.


انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما