شناسهٔ خبر: 41806158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بخشش امام هادی (ع) الگوی بارز مواسات در اسلام است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جود و بخشش امام هادی (ع) و دستگیری آن‌ حضرت از نیازمندان و فقرا الگوی بارز مواسات و همدلی در اسلام است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام هادی (ع)، عنوان کرد: پیشوایان معصوم (ع) انسان‌های کامل و برگزیده‌ای هستند که به‌عنوان الگوهای رفتاری و مشعل‌های فروزان هدایت جامعه بشری از سوی خداوند تعیین شده اند لذا گفتار و رفتار آنان، مکتب کامل انسان‌سازی و رسیدن به کمال حقیقی است.

وی افزود: اهل‌بیت (ع) اسوه‌های بی‌بدیلی در تمام ساحات زندگی بشریت هستند و بی‌تردید مشکلاتی که انسان امروز با آن دست به گریبان است، با مراجعه به سیره و سبک زندگی معصومین (ع) حل شدنی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، به سیره تربیتی حضرت امام هادی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت امام علی النقی (ع) معدن رحمت، گنجینه دار دانش، نهایت بردباری و حلم، بنیان کرامت، پیشوای هدایت و پرچم دار پرهیزگاری و از پیشتازان دانش و تقوا و کمال بود که وجودش مظهر فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی و الگوی حق جویان و ستم ستیزان بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، به اهمیت دستگیری از نیازمندان و کمک به افراد بی بضاعت اشاره و سیره ائمه معصومین (ع) در انفاق و بخشش را بزرگترین الگوی تربیتی در اسلام عنوان کرد و افزود: بخشندگی با خون و گوشت اهل بیت علیهم السلام آمیخته بود، آنان همواره با بخشش‌های خود، دیگران را به شگفتی وامی داشتند.

وی ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام گاه آن قدر می‌بخشیدند که رفتارشان معجزه به شمار می‌آمد تا آنجا که در این مقام در توصیف حضرت هادی علیه السلام می‌گفتند: «انفاق امام هادی علیه السلام به قدری بود که جز پادشاهان کسی توانایی انجام آن را نداشت و مقدار بخشش‌های ایشان تا آن زمان از کسی دیده نشده بود و در جغرافیای اندیشه‌ها نمی گنجید». در حقیقت جود و بخشش امام هادی (ع) و دستگیری آن‌حضرت از نیازمندان و فقرا الگوی بارز مواسات و همدلی در اسلام است و ما همگان بایستی از این سیره تربیتی آن امام همام الگو بگیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی به وضعیت کنونی به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا اشاره و بر ضرورت کمک رسانی به افراد آسیب دیده از این موقعیت تاکید کرد و افزود: کمک‌های مومنانه و تهیه بسته معیشتی در هیأت‌های مذهبی کماکان ادامه دارد و در مناطق مختلف استان در قلب طرح مساوات و همدلی بسته‌های غذایی و در ایام عید قربان نیز گوشت‌های قربانی در بین نیازمندان با همکاری افراد خیر و هیأت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و تبلیغی توزیع شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، در ادامه به علم و دانش امام هادی (ع) به‌عنوان مؤثر ترین سلاح در برابر دشمنان اشاره کرد و افزود: بدون تردید بعد علمی و آگاهی گسترده ائمه (ع) در همه زمینه‌ها از پایه‌های اساسی امامت در طول حیات آن بزرگواران به شمار رفته و به‌عنوان یکی از معیارهای مطمئن و روشن که در دسترس همگان قرار داشت برای تشخیص امام برگزیده از سوی خدا، از مدّعی امامت، در جامعه اسلامی شناخته شده بود.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بزرگان دین به‌عنوان بهترین الگوهای رفتاری برای بشریت فرستاده شده اند، که بایستی سیره زندگانی آن بزرگواران در تمامی ابعاد زندگی ما جریان داشته باشد.

نظر شما