شناسهٔ خبر: 41805985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار : وضعیت بیماری کرونا در دلفان نگران کننده است

خرم آباد - فرماندار دلفان گفت: وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان نگران کننده شده و این در حالی است که امکانات و تجهیزات درمانی برای مقابله با کووید ۱۹ در شهرستان کافی نیست.

صاحب‌خبر -

"حشمت بهمنی"  روز چهار شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا دلفان ، افزود: تنها راه کنترل و مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک است.

وی اظهار داشت: اقلام محافظتی کادر درمانی، بهداشتی، دستکاه سی تی اسکن، ونتیلاتور(تنفس مصنوعی)  از مهمترین نیازهای دلفان است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی لرستان بصورت ویژه نسبت به تخصیص این تجهیزات و اعتبارات لازم به این شهرستان اقدام نماید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان نیز با ابراز نگرانی از افزایش آمار تعداد بیماران مبتلا به کرونا در دلفان  گفت: این وضعیت با توجه به کمبود نیروی انسانی کارایی کادر درمانی را برای ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل می‌کند.

دکتر امیر رضایی افزود: متاسفانه ویروس کرونا از بین نرفته و مردم باید  سعه صدر اصول بهداشتی  را برای سلامتی عمومی را رعایت کنند.

وی بیان کرد : رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک مهم ترین راه مقابله با بیماری ویروسی کرونا است.

وی در خصوص برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم گفت: در این رابطه تابع ستاد ملی کرونا هستیم  و هرتصمیمی  که از سوی این ستاد ابلاغ شود آن را اجرا خواهیم کرد.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.

  

نظر شما