شناسهٔ خبر: 41795006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰۸۰ نوزاد در سیستان و بلوچستان با نام مولای متقیان امام علی (ع) نامگذاری شدند

گروه استان‌ها ـ مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته نام ۲۰۸۰ نوزاد در استان با نام مولای متقیان حضرت علی (ع) از سوی خانواده‌ها نامگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

رضا راحت دهمرده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، ضمن تبریک اعیاد مبارک قربان و غدیر اظهار داشت: علاقه‌مندی مردم سیستان و بلوچستان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان ، بالاترین فراوانی را داشته باشد به گونه ای که نام محمد و فاطمه در صدر نام‌های انتخابی والدین برای فرزندان دراستان قرار دارد و همچنین در سال 98 تعداد 2080 نفر با نام حضرت علی (ع) و القاب ایشان نامگذاری شده اند.

مدیرکل ثبت ‌احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به آمارهای سال 99 نیز گفت: در 4 ماه سال 1399 از مجموع 29309 واقعه ولادت ثبت شده در استان ، تعداد 15133 نوزاد پسر و 14176 نوزاد دختر متولد شده است که از این تعداد 686 پسر در سیستان و بلوچستان با نام علی (ع) و القاب ایشان نام‌گذاری شده‌اند.

به گفته وی در 4 ماهه سال 99 نام‌های محمد ، امیرعلی و محمد عمر برای آقایان و فاطمه ، عایشه و حلما برای خانم‌ها بیشترین انتخاب را در استان داشته‌اند.

وی گفت : در تعالیم اسلامی سفارش زیادی در مورد انتخاب نام نیک برای فرزندان شده به طوری که این مهم از جمله حقوق مسلم فرزندان بر پدر و مادر به شمار می‌آید و نام‌ها همواره مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در واقع آدم‌ها در پناه اسم، زندگی‌شان را شکل می‌دهند و رابطه‌ای که هر شخص با اسم خود برقرار می‌کند در آینده و به ویژه موقعیت اجتماعی‌اش تاثیر دارد.

دهمرده گفت: تاثیر مثبت نام‌های خاندان عصمت و طهارت همراه  و یادآوری ولی‌نعمت و صاحبان اصلی این نام‌های شریف ، سبب برقراری ارتباط و تحکیم پیوند بین فرزندان و اهل بیت (ع) خواهد شد.

انتهای پیام/394/ش

نظر شما