شناسهٔ خبر: 41793069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بخشش محکوم به قصاص با تلاش اعضای شعبه سفیران ضامن آهو (ع)

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از بخشش محکوم به قصاص نفس با تلاش مجدانه و بی دریغ اعضای شعبه سفیران ضامن آهو (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - محمود رفسنجانی، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در گفتگو با میزان از بخشش محکوم به قصاص نفس با تلاش مجدانه و بی دریغ اعضای شعبه سفیران ضامن آهو (ع) خبر داد و گفت: در سال ۹۴ در یکی از روستا‌های درگز در شب عروسی درگیری فامیلی رخ می‌دهد که متأسفانه خشم و برخی تعصبات فامیلی، موجب قتل جوانی توسط پسر دایی خود، می‌شود.

وی افزود: قاتل روانه زندان شد و حکم قصاص نفس پس از طی تمام مراحل دادرسی با تأیید در دیوان عالی کشور در سال ۹۵ قطعیت یافت.

رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: پس از عدم موفقیت ریش سفیدان و متنفذین روستا برای کسب رضایت اولیای دم، این پرونده در آبان ماه ۹۸ برای کسب رضایت اولیای دم و دعوت آن‌ها به گذشت و بخشش، به شعبه سفیران ضامن آهو (ع) ارجاع شد که با تلاش‌های بی دریغ و مذاکرات متعدد و برگزاری جلسات، اعضای این شعبه توفیق کسب رضایت از اولیای دم را کسب کردند و در نهایت پس از چند ماه با گذشت قطعی اولیای دم، محکوم به قصاص، بخشیده و آزاد شد.
 
بیشتر بخوانید:
رفسنجانی با بیان اینکه اسلام دین قانون و در عین حال دین رحمت است در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آیات مبین قرآنی و آنچه در فقه غنی امامیه آمده است، قصاص یک حق برای اولیای دم است، اما از منظر همین آیات و تعالیم فقهی گذشت به مراتب ارزشمند‌تر است و اولیای دم این پرونده نیز با تأسی به مولای متقیان (ع) توانستند با گذشت از حق خود نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و ترویج گذشت در جامعه داشته باشند که کاری ارزشمند و در خور تجلیل است.

رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در پایان از تلاش‌های اعضای شعبه سفیران ضامن آهو قدردانی کرد و گفت: سفیران ضامن آهو، خدام بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هستند که در پرتو نور معنویت امام رئوف توانسته اند موجب احیای زندگی تعداد بسیاری از محکومین به قصاص نفس شوند.

انتهای پیام/

نظر شما