شناسهٔ خبر: 41791501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس شورای شهر قزوین:

اعضای شورا چشم هوشیار مردم در نظارت بر عملکرد مدیران شهری هستند

قزوین- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسوولان شهری به شهروندان،گفت: اعضای شورا چشم هوشیار مردم در نظارت بر عملکرد مدیران شهری هستند.

صاحب‌خبر -

مهدی عبدالرزاقی سه شنبه شب در جلسه علنی  شورای شهر  قزوین افزود: شهردار هنگامی که برنامه‌های خود را در صحن شورا بیان کرد اولویت اصلی خود را پرداخت بدهی‌های شهرداری  دانست، در حالی که پس از گذشت حدود هفت ماه بدهی‌های شهرداری قزوین مانند گذشته باقی مانده است.
وی با بیان اینکه شهردار قزوین باید توضیح دهد که وضعیت بدهی‌های شهرداری چطور است،گفت: هم اکنون سهام بانک شهر که شهرداری از سهامداران آن است حدود هزار میلیارد تومان ارزش دارد و همچنین ارزش سه پروژه نیمه تمام شهرداری به ارزش حدودی ۷۰۰ میلیارد تومان است، اما سوال اینجاست که چرا شهردار برای بدهی‌های شهرداری اقدامی نمی کند؟
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: از ابتدای شروع فعالیت شورای پنجم، شهرداری ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بود و مدیران مختلفی در صحن شورا آمدند و وعده دادند که بدهکاری شهرداری را صفر می‌کنند و هم اکنون که به پایان شورای پنجم نزدیک می‌شویم هیچ اتفاقی نیفتاده است و از شهردار قزوین می‌خواهیم که به وعده‌های خود عمل کند.
وی تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی در شهر ظاهر خوبی دارد اما پیشرفت کار آنها واقعاً ضعیف است و به کندی پیش می‌رود، برای مثال بهسازی جاده قزوین-اسماعیل آباد یک پروژه جزئی و کوچک است که چندین ماه به همان شکل مانده است.
عبدالرزاقی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شهردار قزوین که به عنوان اولویت معرفی شده حفظ باغستان سنتی بود اما تاکنون هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته و  برنامه و طرحی ارائه نشده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین پروژه‌های خانه فرهنگ اغلب نیمه کاره رها شده است، به عنوان نمونه زمانی که ما وارد شورای پنجم شدیم خانه فرهنگ ناحیه منفصل شهری چوبیندر گودبرداری شده بود و هم اکنون بعد از گذشت چند سال این پروژه تمام نشده است.
این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه وضعیت فضای سبز شهر قزوین مطلوب نیست، تصریح کرد: در محله امامزاده حسین(ع) فضای سبز مناسبی وجود ندارد، در این محله خانه‌ها را به دلیل طرح ساماندهی امامزاده ویران و محله را به مخروبه تبدیل کردیم و باید حداقل در آن فضای سبز مناسب داشته باشیم.
عبدالرزاقی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه سالن های ورزشی ما شاهد برنامه خاصی نبودیم، مثلا فوندانسیون سالن ورزشی ناحیه شهری اندیشه ریخته شده اما کار بیشتری انجام نشده و اسکلت آن کار نشده است.
وی اضافه کرد: ساماندهی محله امامزاده حسین و محله بلاغی نیز از دیگر وعده‌های شهردار قزوین بود که عملی نشده است، شهردار قزوین برای ساماندهی محله و پیگیری پروژه ها باید ارتباطاتی با مسئولان استانی برقرار و کارهای اجرایی انجام دهد چرا که با نشستن در یک اتاق نمی شود پروژه‌ها را اجرایی کرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: وضعیت ترافیکی شهر قزوین نیزاصلا خوب نیست و از چهارراه نادری تا میدان آزادی مردم به سختی تردد می‌کنند و گره ترافیکی در خیابان و برخی دیگر از خیابان های قزوین باید حل شود.

وی افزود: این میزان ترافیک در شهر ۴۰۰ هزار نفری قزوین منطقی نیست.
عبدالرزاقی خاطر نشان کرد:  شهردار باید در میان گود قرار بگیرد و به وعده هایی که به مردم و اعضای شورای شهر داده است عمل کند.

نظر شما