شناسهٔ خبر: 41790375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مجتهد مدعی شد

ملک سلمان مُرد!

شاهزاده افشاگر مسائل خاندان سعودی در جدیدترین اظهار نظر خود از یک «رویداد مهم و غافلگیرکننده در عربستان» خبر داده مدعی شده، ملک سلمان پادشاه سعودی مرده است.

صاحب‌خبر -




«ملک سلمان» پادشاه عربستان چندی پیش در بیمارستان بستری بود. از زمانی که عمل جراحی کیسه صفرای ملک سلمان رسانه‌ای شد هیچ خبری از وضعیت سلامتی وی منتشر نشده است. این مسئله باعث ایجاد زمزمه‌هایی در مورد سرنوشت وی شده است.
حالا پایگاه اینترنتی خبری «یمنی پرس» اعلام کرده شخصی که از افراد نزدیک به خاندان سعودی است و خودش را در فضای مجازی «مجتهد» معرفی می‌کند از یک اتفاق غافلگیرکننده و شوک‌آور و حادثه‌ای مهم یعنی احتمال مرگ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خبر داده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتهد، توئیت مبهمی را منتشر و در آن مدعی شده بر اساس اطلاعات مهمی که به دست آورده است بر یک رویداد مهم در عربستان سرپوش گذاشته می‌شود و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به سبب این رویداد همچنان سردرگم و به هم ریخته است.
مجتهد این را هم نوشته که «صبح روز عرفه در بخش سلطنتی بیمارستان تخصصی ملک فیصل، سردرگمی امنیتی وجود داشت. در این روز فیلمی از سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در حالی که از بیمارستان تخصصی ملک فیصل خارج می‌شود، پخش شد». خبرگزاری رسمی عربستان درباره این فیلم اعلام کرده بود: «این ویدئو مربوط به لحظه خروج خادم حرمین شریفین از بیمارستان است که خداوند به وی سلامتی داد. خداوند خادم حرمین شریفین را حفظ و از هرگونه گزندی حفظ کند و سلامت بدارد».
مجتهد اما اعلام کرده: «به نظر می‌رسد این فیلم مربوط به زمانی است که ملک سلمان از بیمارستان تخصصی ملک فیصل پس از عیادت بیمارانی از خاندان سعودی خارج شد و این فیلم برای پیش از بیماری اخیرش است نه آنگونه که خبرگزاری عربستان ادعا می‌کند. آنچه که بیشتر شک برانگیز است سخنان ملک سلمان در روز عید قربان است که قرار بود خودش ایراد کند، اما ماجد القصبی، وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت اطلاع‌رسانی عربستان به نیابت از وی متن سخنرانی را خواند و حتی خود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز به عنوان جانشین آن را نخواند و همین نشانگر وضع بد روانی محمد بن سلمان است که نمی‌تواند سخنرانی کند و توازنش را در برابر ملت حفظ کند در غیر این صورت خودش متن سخنرانی پدرش را می‌خواند».
«ابو فلاح» از فعالان فضای مجازی در توضیح این ویدیو گفت: «همین نشانه تقریبا قاطعی است که تأیید می‌کند ملک سلمان از بیمارستان خارج نشده و فیلم پخش شده نیز ساختگی است؛ بنابراین ملک سلمان در سردخانه است و من چنین احتمالی می‌دهم و زبان حال نیز گویای همین
مطلب است.»
طبق این گزارش، آنچه بر شک و تردید‌ها می‌افزاید دروغگویی دربار سعودی است که اعلام کرد ملک سلمان عمل جراحی موفقیت‌آمیز کیسه صفرا انجام داده است، اما حمد بن خالد السدیری از نزدیکان ملک سلمان به پایگاه اینترنتی خبری الواقع السعودی گفت ملک سلمان دو سال پیش یعنی پیش از آنکه پادشاه شود عمل جراحی کیسه صفرا انجام داده بود!

نظر شما