شناسهٔ خبر: 41790355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حادثه برای زره‌پوش آمریکایی، جان 9 تفنگدار تروریست آمریکایی را گرفت

صاحب‌خبر -


 
 سرویس خارجی-
ارتش آمریکا عملیات جست وجو برای یافتن
۸ تفنگدار دریایی این کشور را که اخیراً در آب‌های کالیفرنیا ناپدید شده بودند، متوقف و رسما اعلام کرد «این افراد احتمالا کشته شده‌اند».
ارتش آمریکا از پایان عملیات جست وجو برای یافتن ۸ تفنگدار دریایی این کشور که روز پنج‌شنبه در آب‌های کالیفرنیا ناپدید‌ شده بودند، خبر داد. در حال حاضر عملیات برای یافتن این افراد پایان یافته و ارتش آمریکا می‌گوید که این افراد به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها تحقیقات درباره علت این حادثه هنوز ادامه دارد و جزئیات آن نیز مثل چندین انفجار و آتش سوزی روزهای اخیر هنوز منتشر نشده است. نیروی دریایی آمریکا هنوز توضیح روشنی درباره دلیل یافته نشدن اجساد نظامیان تروریست خود منتشر نکرده است. طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، علیرغم جست‌وجوهای چند روزه با بالگرد، قایق و یک ناوشکن تنها جسد یکی از سرنشین‌های این زره‌پوش آبی‌-خاکی پیدا شده است.
در پی این حادثه نیروی دریایی آمریکا استفاده از وسایل نقلیه خاکی-آبی در تمرینات آموزشی را معلق کرد. این زره‌پوش هنگام حادثه که روز پنج شنبه گذشته رخ داد ۱۶ سرنشین داشت. یک نفر از این سرنشین‌ها بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.
آتش سوزی جدید
حوادثی عجیب و غریبی که این روزها زیاد در آمریکا رخ می‌دهد به کشته شدن نظامیان این کشور حین رزمایش یا انفجار ناوهای غول پیکر آن محدود نمی‌شود. این کشور مدتی است با آتش سوزی‌های گسترده‌ای نیز مواجه می‌شود که برخی آمریکایی‌ها معتقدند، ممکن است حتی عمدی باشد.
در جدیدترین مورد از سلسله آتش سوزی‌های آمریکا از شهر لس آنجلس گزارش رسیده که یک بلوک تجاری در محله‌ هالیوود شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا طعمه حریق شده است. 84 نیروی آتش‌نشانی برای مهار حریق اعزام شدند. بنابر اعلام اداره آتش‌نشانی شهر لس آنجلس، نیروهای این اداره دوشنبه شب برای خاموش کردن آتش در یک بلوک تجاری در ناحیه‌هالیوود فراخوانده شدند. مثل حوادث دیگری که طی هفته‌های گذشته در آمریکا رخ داده، هنوز جزئیات دقیقی از خسارات و تلفات احتمالی این حادثه گزارش نشده و عامل حادثه نیز اعلام نشده است.آتش سوزی گسترده همچنین در شرق لس آنجلس در جنوب ایالت کالیفرنیا ادامه دارد و هزاران نفر را مجبور کرده تا خانه‌های خود را ترک کنند. طی هفته‌های اخیر چندین انفجار و آتش‌سوزی در آمریکا روی داده که مهم‌ترین آنها آتش‌سوزی در ناو «یواس‌اس بونهام ریچارد» در بندر سن دیگو ایالت کالیفرنیا بوده است.

نظر شما