شناسهٔ خبر: 41789482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آتش‌سوزی در نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان ظهر دیروز دچار آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان پس از مهار و اطفای حریق، ایمن‌سازی محیط را نیز انجام دادند.

صاحب‌خبر -



سعید اسماعیل‌پور، در گفت‌و‌گو با فارس اضافه کرد: 20 نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از پنج ایستگاه به محل وقوع حادثه اعزام شدند و توانستند آتش را مهار کرده و محیط را ایمن‌سازی کنند.
وی افزود: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان امر در حال بررسی بوده ولی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که گرمای هوا سبب شده تا مخزن ۲۰ میلیون لیتری گازوئیل نیروگاه سرریز و دچار حریق شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری سمنان در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان قرار دارد که بهره‌برداری  آن مربوط به دی ۱۳۹۱ است.
این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات است که شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی V94.02 و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است. ظرفیت فعلی این نیروگاه ۳۲۴ مگاوات بوده و بخش بخار و سیکل ترکیبی آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌؛ سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت‌گاز است.

نظر شما