شناسهٔ خبر: 41788869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی سال جاری؛

تصادفات منجر به فوت در گناوه ۷۵ درصدکاهش یافت/کشف ۹۱ درصد سرقت‌ها

گناوه - فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات منجر به فوت در شهرستان ۷۵ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین احمدی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان گناوه اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان نبض پرتپش جامعه می‌توانند جامعه را در مسیر پویایی و بالندگی قرار داده و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه افزود: امنیت از اساسی‌ترین نیازهای انسانی به شمار می‌رود که حفظ آن برعهده نیروی انتظامی گذاشته شده و احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی مقوله‌ای ذهنی و درونی است که برآیند عمل همه نهادهای اجتماعی است که در این عرصه نقش خبرنگاران در انعکاس رویدادها بسیار برجسته و بی بدیل است.

وی گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخش جامعه هستند و به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه نقش پررنگ در راستای آگاهی سازی و رشد و بلوغ فکری جامعه دارند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در حوزه امنیت با انعکاس جانفشانی‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ حافظان عرصه نظم و امنیت، جامعه را نسبت به این عرصه آگاه‌تر می‌کنند و از سوی دیگر با فرهنگ سازی صحیح زمینه کاهش جرایم را فراهم می‌کنند.

احمدی یادآور شد: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای تجلیل از زحمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز که با هنر خود در زمینه اطلاع رسانی با ارسال به موقع اخبار به مردم باعث آرامش و امنیت جامعه هستند.

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب رسانه‌ها در ارتقا امنیت اجتماعی شهروندان ادامه داد: ارتباط دوسویه و سازنده نیروی انتظامی و رسانه‌ها در ارتقا سطح آگاهی مردم و پیشگیری از جرایم نقش مؤثری دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته عوامل انتظامی، همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها، اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم و نقش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در هشدارهای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، شاهد کاهش ۲۹ درصدی در وقوع سرقت‌ها در شهرستان هستیم.

کشف ۹۱ درصد سرقت‌ها

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده توسط پلیس آگاهی و تجسس کلانتری و دیگر بخش‌های انتظامی ۹۱ درصد از مجموع سرقت‌ها در شهرستان گناوه منجر به کشف شده است.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با زحمات شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و با همکاری سایر واحدهای انتظامی و نقش و همراهی مردم عزیز در چهارماهه اول سال جاری ۹۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده و در این زمینه یک باند قاچاق مواد مخدر منهدم و تعداد ۴ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تصریح کرد: با تلاش پلیس راهور و ارائه خدمات فرهنگی از قبیل توزیع بروشور در بین رانندگان، نصب بنر آموزشی در سطح شهر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان موتورسیکلت، مربیان آموزشگاه و رانندگان خودروهای دولتی، از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات منجر فوت در شهرستان ۷۵ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات این نیرو در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و همکاری با مدافعین سلامت، برقراری ۵ ایستگاه بازرسی موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، همکاری با مجموعه بهداشت و درمان در انجام بازرسی و برخورد با صنوف متخلف، همکاری با شهرداری در ممانعت مسافرین در سطح شهر، برخورد با محتکران و سودجویان اقلام بهداشتی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط کارکنان ناجا و ملزم کردن مراجعین به استفاده از ماسک در مراجعات به مقرهای انتظامی صورت گرفته است.

احمدی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم از اهداف مهم نیروی انتظامی است عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دایره مشاوره کلانتری در این راستا به تعداد ۶۰۲ نفر از شهروندان خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای رایگان ارائه کرده و با آموزش مهارت‌های زندگی با هدف ارتقا تاب آوری شهروندان و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم گام‌های مؤثری برداشته شده است که شاهد گویای آن آمار ۸۹ درصدی صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی به این دایره نیروی انتظامی شهرستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام عرصه اندیشه و قلم و تبریک پیشاپیش روز خبرنگار و تقدیر از تعامل و همکاری صمیمانه و سازنده اصحاب رسانه در توسعه نظم و امنیت شهرستان اظهار داشت: امیدواریم همچون گذشته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و در کنار تعامل سازنده با رسانه‌ها، موفقیت‌ها در توسعه نظم و امنیت روزافزون شود.

نظر شما