شناسهٔ خبر: 41788838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کرمان با ۷۶ برنامه گرامی داشته می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با همت اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کانون‌های مساجد برنامه‌های متنوعی در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده و ۷۶ برنامه شاخص استانی و شهرستانی در این راستا اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا علیزاده عصر سه شنبه در آیین سه شنبه های تکریم افزود: ۱۰ ویژه برنامه شاخص گرامیداشت دوران دفاع مقدس در سطح ملی و استانی برگزار می شود که در بخش نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.

وی بیان کرد: در راستای برنامه های مرتبط با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی  شاهد رونمایی پوستر تئاتر ملی سردار آسمانی از طریق ویدئو کنفرانس بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: طرح هایی که اخیرا در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد به اجرا گذاشته شده، طرح های عالمانه و کارشناسانه است، از جمله طرح فهما که کامل، جامع و در راستای فعالیت ها و رصد کارهای کانون های مساجد است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم تصریح کرد: این طرح ملی نیز حرکتی شایسته و قابل تقدیر است که به دیدارها و عرض ارادت مسئولان به خانواده شهدا سمت و سو و نظم داد.

علیزاده گفت: در شهر کرمان سه خانواده دارای سه شهید، ۲۷ خانواده دارای ۲ شهید و ۹ خانواده داریم که مادر شهید، همسر شهید نیز هست.  

وی افزود: امروز در خدمت خانواده شهیدان انجم شعاع هستیم و که مجید و حمیدرضا در دفاع مقدس شهید شده و با ۲ جانباز ۵۵ و ۲۵ درصد که به رحمت خدا رفتند، چهار جگرگوشه خود را تقدیم نظام کرده اند و پدر این خانواده جانباز ۵۰ درصد بودند که هفته گذشته درگذشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: همچنین امروز در خدمت خانواده شهید حسن مصطفوی خبرنگار شهید کرمان هستیم که از این بزرگواران نیز تجلیل می شود.

ششمین برنامه سه شنبه های تکریم با حضور ویدئو کنفرانس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،  رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، خانواده شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا  و جمعی از مسئولان  در محل گلزار شهدای شهر کرمان و جوار آرامگاه  مظهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

نظر شما