شناسهٔ خبر: 41788749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

قرار دوباره با رحمان، بیست سال پس از پرشهای تاریخی

علیرضا هاشمی

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران، بیست سال پس از دورانی که در اصفهان بازی می کرد یک بار دیگر به این شهر بازگشت.

صاحب‌خبر -

شهر اصفهان و تیم ذوب آهن، یک بار دیگر نام رحمان رضایی را به خود گره زدند. مدافعی که از جمع سبزپوشان توانست برای اولین بار راهی تیم ملی بزرگسالان ایران شود.

به گزارش طرفداری، رحمان رضایی با تیم ذوب آهن به توافق رسید تا در ادامه بازی های لیگ به عنوان مدیر فنی در کنار لوکا بوناچیچ حضور داشته باشد. مدافع سابق تیم ملی در حالی راهی اصفهان و تیم ذوب آهن شد که در دوران بازی، نزدیک به پنج سال در خط دفاعی ذوبی ها قرار داشت و در نهایت توانست با درخشش فراوان هم به تیم ملی فوتبال ایران برسد و هم به عنوان یکی از معدود مدافعان تاریخ فوتبال ایران لژیونر شود و در نتیجه دوران بازیگری خود را در ایتالیا و سری A ادامه دهد.

رحمان رضایی که حدودا سه سال ابتدایی حضور در ذوب آهن را زیر نظر محمود یاوری گذراند در دو سال پایانی، کار کردن با ناصر حجازی را هم به کارنامه خود اضافه کرد. رحمان بازیکن مطمئن حجازی بود و به همین دلیل علاوه حضور مثمرثمر در قلب خط دفاعی ذوبی ها، به دستور سرمربی تیم در پست های دیگر هم به میدان می رفت.

سال های پایانی حضور رحمان رضایی در تیم ذوب آهن، زمانی بود که میروسلاو بلاژوویچ، به عنوان سرمربی تیم ملی ایران کار خود را آغاز کرده بود و مدافع بلند قامت ذوبی ها که با پرش های بلند و جادویی اش خود را به فوتبالدوستان ایرانی شناسانده بود در مدت زمان کمی باعث شد تا سرمربی تیم ملی نیز او را به اردوی تیم ملی فراخواند و در نتیجه رحمان رضایی، با انجام بازی های خوب توانست کار سخت لژیونر شدن یک مدافع را انجام دهد و در حالی که حرف از پیوستن وی به یکی از تیم های بزرگ پایتخت در بازار نقل و انتقالات ایران بود او ترجیح داد تا راهی ایتالیا و تیم پروجا شود.

رحمان پس از پیوستن به فوتبال ایتالیا تا هفت سال در تیم پروجا، لیوورنو و مسینا به بازی پرداخت و در سوی دیگر یکی از مدافعان مهم تیم ملی نیز به حساب می آمد تا اینکه پس از بازی های جام ملت های آسیا 2007 او ترجیح داد تا از حضور در تیم ملی خداحافظی کند. وی پس از دوران بازی در سری A در تیم های پرسپولیس، الاهلی قطر، شاهین بوشهر و پیکان به میدان رفت و در نهایت تصمیم خداحافظی از فوتبال را گرفت.

در حال حاضر چند سالی می شود مدافع سابق تیم ملی به عنوان مربی کار خود آغاز کرده و پیش از این در کادرفنی تیم های راه آهن و تراکتور حضور داشت و در حالی که خبر از حضور وی روی نیمکت یکی دو تیم به گوش می رسید او تصمیم گرفت تا در ذوب آهن به ادامه فعالیت های خود بپردازد. نکته جالب درباره رضایی اینکه وی تا هفته یکی از نامزدهای اصلی رسیدن به پست سرمربیگری تیم ملی جوانان ایران بود اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

حالا رحمان رضایی پس از توافق با تیم قدیمی خود یعنی تیم ذوب آهن، باز هم راهی اصفهان شده تا به یاد دورانی که با این تیم سبزپوش توانسته بود خود را به عنوان مدافع ثابت تیم ملی فوتبال ایران معرفی کند، این بار به عنوان مربی و مدیرفنی بدرخشد.

 

نظر شما