شناسهٔ خبر: 41788002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ارشاد:

کرمان به عنوان یک استان موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب مطرح است

فاطمه افضلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرمان به عنوان یک استان موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب مطرح است.

صاحب‌خبر -

"سیدعباس صالحی" عصر امروز ۱۴ مردادماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با گلزار شهدای کرمان در طرح سه شنبه های تکریم اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس به گونه ای با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی عجین است و امروز نیز در محفل خانواده شهدای کرمان نام ایشان و همرزمانش مطرح است.

وی افزود: کرمان به عنوان یک استان موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب مطرح است و فضای دفاع مقدس به گونه ای با سردار شهید سلیمانی رقم می خورد و انبوهی از عزیزانی که در مقاطع مختلف در کنار او بودند و نمونه ای از آنها ۲۳ نفری بودند که در داستان معروف اسارت اسیر شدند اما روحشان را به اسارات ندادند. اتفاق بزرگی که تبدیل به حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران زمین و در قالب های مختلف روایت شد.

صالحی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد تصریح کرد: خبرنگاری مسئولیت پیام رسانی است به گونه ای که انسان به حقیقت وصل شود و حقیقت را منتقل کرده و پیام خواهان و مخاطبانی برای حقیقت بیابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهادت خبرنگاران شهید عنوان کرد: خبرنگاران در مقاطع خاص و ویژه همراه با مسائل اصلی کشور قرار داشتند و از آغاز دفاع مقدس شاهد بودیم که جامعه خبرنگاران و رسانه در کنار مردم قرار گرفت و بخش قابل توجهی از مسئولیت ایام دفاع مقدس را اهالی رسانه به عهده داشتند.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اهالی خبر و رسانه در کنار جریان نظامی که به دفاع نظامی پرداخت، روایتگر این حقیقت شدند که چگونه ایران و مردم ایران در معرض تهاجم هستند و با فضایی که در ارسال خبر داشتند، کوشیدند این مظلومیت و خبر را در فضای داخلی و بیرونی عرضه کنند و این مسیر ادامه داشت و در دهه های بعد تا امروز خبرنگاران شهید به گونه ای عامل دو مسئولیت بودند، هم مسئولیت خبرنگاری و هم با شهادت خود پیام ویژه ای را منتقل کردند.

انتهای پیام

نظر شما