شناسهٔ خبر: 41786734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل به عنوان خادم نماز

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آئین گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، همراه با تجلیل از ائمه جمعه و خادمان حوزه نماز با حضور مشاور استاندار و مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، امام جمعه شهر آران و بیدگل، سفیدشهر، ابوزیدآباد، نوش آباد؛ فرماندار، روحانیون، مسئولان ادارات و دستگاه های دولتی و اجرایی این شهرستان، در محل مصلی نماز جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه شهر آران و بیدگل، ضمن گرامیداشت ۵ مرداد سالروز تشکیل نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک ظرفیت عظیم برای توانمندسازی جوامع اسلامی، نه فقط جامعه اسلامی ایران است و استعدادهای نهفته در این جوامع را به فعلیت رساند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: از جمله موفقیتهای این انقلاب، اقامه نمازجمعه است و درحال حاضر 900 نمازجمعه در شهرهای سراسر کشور برگزار می شود و این برکتی عظیم است که از ظهور انقلاب و فرمان تاریخی حضرت امام (ره) به ما رسیده است.

بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش نماز جمعه و ائمه جمعه شهرستان آران و بیدگل را در ایجاد وحدت و انسجام و توسعه پایدار این شهرستان مهم دانست و افزود: حفظ ارزش‌های انقلابی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مرهون خدمات ائمه جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به همکاری و همراهی امامان جمعه و جماعت، علما و روحانیون و سایر اقشار مردم در زمان شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اجرای چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه با همکاری ستاد نمازجمعه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در زمان شیوع کرونا نمونه‌ای از رزمایش همبستگی و وفاق ملی ارزیابی می‌شود.

سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی « نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت است»؛ نماز جمعه را یک قرارگاه فرهنگی عظیم برای بیداری عمومی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان نمود که در این عرصه و در تحکیم پایه های انقلاب و در گسترش و احیای اسلام و انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین بوده است و یکی از راه های تبیین اهمیت نماز و جایگاه نمازجمعه برای جوانان و نوجوانان استفاده از ابزار فرهنگی و هنری می باشد.

در این آئین نکوداشت که همراه با تکریم و تجلیل از ائمه جمعه، خادمان نماز و ائمه جمعه موقت این شهر برگزار شد از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به عنوان خادم نماز و به پاس مشارکت و همکاری در برنامه های فرهنگی و مذهبی ستاد برگزاری نمازجمعه از قبیل آئینهای رونمایی از کتابهای حوزه ایثار و شهادت، اهدای کتاب، کمک به فعالان نماز، حضور در برنامه های رزمایش، ارزیابی برگزاری نماز جمعه در 4 شهر و حضور فعال در ستاد و... توسط مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، امام جمعه و فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

نظر شما