شناسهٔ خبر: 41784293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای شهر کرج : کمبود آب کرج از سدها تامین شود

کرج - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر کرج از شرکت های آب منطقه ای و آبفای استان البرز خواست کمبود آب آشامیدنی کلانشهر کرج را از محل سدهای امیرکبیر و طالقان تامین کنند.

صاحب‌خبر -

اکبر سیلم نژاد روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: در این روزها شاهد قطعی آب در مناطقی از کرج و استان البرز هستیم که انتظار می رود دستگاه های اجرایی متولی با احداث تصفیه خانه های جدید ، این کمبود را از آب سدهای کرج و طالقان برطرف نمایند.

وی تاکید کرد که با توجه به محدودیت منابع آبی استان البرز ، روان آبها پساب ها برای مصارف فضاهای سبز مورد استفاده قرار گیرد و آب آشامیدنی به مصارف مردم برسد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه افت شدید و قطعی مکرر آب به معضلی جدید تبدیل شده است، خواستار توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه های جدید به منظور افزایش حق آبه از سدهای امیرکبیر و طالقان شد.
سلیم نژاد افزود: کنترل و مهار روان آبها، استفاده از آب خاکستری و آب باران برای مصارف غیر شرب و اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای مدیریت منابع آبی است که عملیاتی شدن آنها را باید از نهادهای مربوطه مطالبه گری کرد.

وی از مردم خواست  با توجه به قرار گرفتن در فصل تنش آبی  مسیر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب را در پیش بگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعویض تجهیزات قدیمی و فرسودگی زدایی از شبکه آبرسانی، مدیریت یکپارچه منابع آبی، تقویت منابع آبهای زیرزمینی، تقویت طرح های آبخیزداری و الزام نهادها به استفاده از آب های خاکستری در مصارف غیرشرب به ویژه آبیاری درختان و فضای سبز موضوعاتی هستند که شاید در نگاه نخست بدیهی به نظر برسند اما متاسفانه کم توجهی به این موارد شرایط کنونی را رقم زده است.

سلیم نژاد خاطر نشان کرد: مطالبه جدی شورای اسلامی شهر کرج از شرکت آب منطقه ای و آبفای استان اقدامات عملی برای توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه های جدید است تا بستر تخصیص حق آبه بیشتر از سدهای امیرکبیر و طالقان فراهم شود و در این راستا آمادگی هرگونه مشارکت برای گذر از شرایط تنش آبی وجود دارد.

اکنون سهم استان البرز از ۲ سد امیر کبیر کرج و طالقان کمتر از ۱۰ درصد است.

نظر شما