شناسهٔ خبر: 41782954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت سالگرد عملیات نصر 7؛

تجدید خاطرات دفاع مقدس موجب دلهره استکبار جهانی می‌شود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت سالگرد عملیات نصر 7 بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت چهاردهم مرداد ماه سالگرد عملیات نصر 7 در سال 66 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انا فتحنا لک فتحا مبینا

دوران پر افتخار دفاع مقدس نمادی از شکوه و قدرت و اراده مردان با ایمانی است که با انگیزه الهی شجاعانه جان در طبق اخلاص گذاشته و از مرز های دین و میهن دفاع کردند که امنیت، استقلال، اقتدار و تمامیت ارضی و پیشرفت‌های امروز و آینده کشور ایران اسلامی مدیون پایمردی و فداکاری و از جان‌گذشتگی این عزیزان در آن دوران حماسه و ایثار است.

اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن دوران پر تلاطم به برکت خون پاک شهدا و زحمات و جانفشانی رزمندگان، آزادگان، پیشکسوتان و صبوری خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان عزیز  نظام مقدس اسلامی به درخت تنومندی مبدل شده و ترس و وحشت به جان دشمنان، بدخواهان و ستمگران انداخته و تجدید خاطرات آن حماسه و ایثار موجب دلهره بیشتر برای استکبار جهانی شده است.

از جمله آن حماسه ها عملیات نصر 7 در آذربایجان‌غربی است که در تاریخ 14 مرداد 1366 با هجوم بی‌امان رزمندگان دلاور سپاه از یگان‌های لشکر 31 عاشورا، تیپ نبی اکرم(ص) کرمانشاه، لشکر 27 محمد رسول الله (ص)، یگان‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و نیروهای بومی منطقه در منطقه عمومی سردشت به منظور تصرف ارتفاعات مهم بلفت و دوپازا، خارج کردن شهر سردشت از دید تیر دشمن و مهار عناصر ضد انقلاب در محور سردشت با رمز یا فاطمه الزهرا(س) با پشتیبانی هوایی نیروی هوایی وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رزمندگان اسلام پس از یک شبانه روز رزم  بی وقفه با دشمن و وارد کردن تلفات سنگین، کشته و زخمی شدن هفت هزار نفر و اسارت 259 نفر به اهداف از پیش تعیین شده نایل آمدند که در این عملیات تعدادی از رزمندگان اسلام و خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی به در جه رفیع شهادت نائل آمدند.

لذا در ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس ضمن ادب و احترام به محضر خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان پیشکسوتان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدا گلگون کفن این عملیات غرورآفرین در مرزهای استان آذربایجان‌ غربی از درگاه خداوند متعال توفیق ادامه راه شهدا و خدمت صادقانه و بی‌منت به نظام مقدس اسلامی را که خون بهاء همه شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است را خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما