شناسهٔ خبر: 41782613 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از ایرنا

تهران- ایرنا– مدیرعامل موسسه تازه ادغام شده خانه کتاب و ادبیات ایران علاوه بر دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

ایوب دهقانکار روز سه‌شنبه در آستانه روز خبرنگار با «محمدرضا نوروزپور» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا دیدار و از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد. 

وی پس از این دیدار، با حضور در بخش‌های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

خبر، رسالت انبیاست

دهقانکار با تبریک روز خبرنگار، گفت: رسالت خبری، رسالت انبیا است، واژه نبی از نبا گرفته شده و نبا یعنی خبر و نبی یعنی صاحب خبر، این است کار خبرنگار بسیار مهم و تاثیرگذار است، به ویژه در شرایط کنونی این رسانه است که حال مردم را خوب می کند.

مخابره کردن اخبار خوب و امید آفرین در این شرایط، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه بر سلامت روح منجر به سلامت جسم هم می شود.

وی افزود: در حالت کلی هم رسانه است که جامعه را شکل می دهد، رسانه است که جدا از روایت خبر، نقش پیش برنده دارد. این روزهای کرونایی حال نشر خوب نیست و رسانه به عنوان یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار باید به کمک بیاید تا حال فرهنگ و حس فرهنگی مردم بهتر شود.

دهقانکار با اشاره به عملکرد خانه کتاب، بنیاد شعر و ادبیات داستانی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی، به عنوان موسسات ادغام شده زیر نظر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این سه نهاد هر کدام یک اقیانوس بودند و با پیوستن به یکدیگر، یک کهکشان را ایجاد کردند.

وی افزود: به رغم سختی‌های ادغام، حلاوت کار در این است که سه موسسه ادغام شده با هم در ارتباط بودند و در موضوعاتی شبیه به هم کار می‌کردند. حوزه خانه کتاب، شعر و ادبیات و نمایشگاه های فرهنگی به قدری نزدیک بودند که توانستیم کارها را با هم تطبیق و و هماهنگ کنیم.

نظر شما