شناسهٔ خبر: 41775058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران:

تا پایان سال ۵۷ واحد قضایی در سطح استان مورد بازرسی دوره‌ای قرار خواهند گرفت

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۱۴ مورد بازرسی دوره‌ای و بالغ بر ۱۰ مورد بازرسی‌های سرزده و بدون اطلاع قبلی از واحد های قضایی به عمل آمده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی اصغر حیدر نژاد، معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۱۴ مورد بازرسی دوره‌ای و بالغ بر ۱۰ مورد بازرسی‌های سرزده و بدون اطلاع قبلی از واحد های قضایی به عمل آمده است .

وی افزود: این بازرسی ها به منظور بررسی وضعیت عملکرد قضایی و رفتاری قضات و دفاتر شعب مجتمع و واحدهای قضایی در سطح استان تهران صورت می پذیرد و افزون بر این تیم های بازرسی نامحسوس این معاونت به صورت مستمر در واحدهای قضائی حاضر و تحقیقات میدانی خود را انجام و ضمن انعکاس نتایج امر به رئیس کل دادگستری استان ، مراتب در سوابق ثبت و ضبط می گردد.

وی متذکر شد: تعداد ۲۸۵ فقره عریضه و گزارشات مردمی واصله از سامانه ۱۲۹ مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه و ارجاعات رئیس کل دادگستری استان تهران و گزارشات مستقیم به این معاونت واصل و پاسخ داده شده و اقدامات قانونی بر روی آنان صورت گرفته و همچنین بالغ بر سیصد نفر از همکاران قضائی مورد ارزشیابی علمی ،رفتاری و... قرار گرفته اند که پس از تکمیل فرم ارزشیابی مراتب به معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات منعکس و ارسال گردیده است.

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران یادآور شد: طبق جدول و برنامه مدون این معاونت تا پایان سال جاری ۵۷ واحد قضائی در سطح استان مورد بازرسی دوره ای قرارخواهند گرفت و همچنین اقدامات و برنامه های بعدی نیز به قوت خود باقی می باشند .

حیدر نژاد بیان کرد: این معاونت آمادگی خود جهت وصول کلیه گزارشات در خصوص عملکرد مثبت و منفی از کلیه واحدهای قضائی از طریق شماره تلفن ۸۸۹۰۰۱۸۸ جهت تماس و پیگیری اعلام می دارد./انتهای پیام

نظر شما