شناسهٔ خبر: 41764956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ زوج مدافع سلامت در مشهد به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند

مشهد- ایرنا- ۱۰۰ زوج مدافع سلامت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خدمت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از کارشناس مسوول امور بیماری‌های خاص این دانشگاه در مراسم تجلیل از زوج‌های مدافع سلامت در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گزارش داد: ۳۵ زوج از این تعداد در رشته‌های مختلف پزشکی، پرستاری و هوشبری در بیمارستان‌های مشهد خدمت می‌کنند و بقیه در سایر مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه فعال هستند.
دکتر جواد رجبیان افزود: زوجین مدافع سلامت در شرایط کرونایی عشق و ایثار را در کنار هم معنا کرده‌اند چرا که خدمت به مردم در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه سلامت بسیار ارزشمند است و ارزش این کار در زمانی که زوجین در شرایط سخت کرونایی در کنار هم مشغول خدمت هستند دوچندان است.
وی ادامه داد: زوجینی که همکار و هم‌رده شغلی هستند زندگی پایدارتری دارند، زیرا با مشکلات و سختی‌های حرفه‌کاری خود و همسرشان به‌ خوبی آشنا هستند و ضمن درک سختی شرایط، در کنار هم در مسیر موفقیت تلاش می‌کنند.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیون نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان را زیرپوشش دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

 همچنین تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از این بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما