شناسهٔ خبر: 41763163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: ۴۵۰ میلیون تومان بسته معیشتی در فیروزکوه توزیع شد

تهران- ایرنا- فرماندار فیروزکوه اعلام‌ کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از یکهزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان در فیروزکوه جمع آوری و توزیع شد.

صاحب‌خبر -

مهدی یوسفی جمارانی روز  دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور، درشهرستان فیروزکوه گام های مؤثر و چشمگیری در جهت کمک به اقشار آسیب پذیر و کاهش حداکثر شیوع در شهرستان برداشته شده است.

وی افزود: در این شهرستان مانند بسیاری از شهرهای دیگر در راستای مبارزه با کرونا تصمیم هایی از سوی قرارگاه پدافند زیستی اتخاذ شد که پیرو آنها اقداماتی از قبیل اجرای محدودیت های تردد درون و برون استانی، به صورت دوره ای و در ایام تعطیلات، مسدود نمودن راههای گردشگری بالاخص منطقه تنگه واشی، تعطیلی بازار روز، مجتمع‌ های تجاری و فروشگاه های پرتردد، واحد های صنعتی در خطر و هم چنین عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی با بهره مندی از پتانسیل دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بانک اطلاعاتی اقشار نیازمند و آسیب پذیر فیروزکوه محقق شد گفت: تهیه بانک اطلاعاتی موجب شد تا افرادی که تحت حمایت هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار نداشتند بتوانند در بحران کرونا از کمک‌های مردمی و نهادهای حمایتی بهره مند شوند که در همین راستا با همکاری بخشداران، دهیاران روستاهای تابعه و دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات و موانع موجود مرتفع شد.

یوسفی جمارانی از تشکیل بیش از ۱۳ جلسه در قالب بررسی اثرات اقتصادی اجتماعی کرونا و راههای پیشگیری با حضور مسئولین، خیرین و سازمان های مردم نهاد((NGO خبر داد و تصریح کرد: خروجی این جلسات کمک های دولتی و مردمی با محوریت فرمانداری در قالب مصوبات ستاد کرونا استان تهران به مجموعه شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بود.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به توزیع بیش از هزار و دویست بسته کمک معیشتی با ارزش بیش از 4 و نیم میلیارد ریال به خانواده های فاقد هر گونه پوشش بیمه ای اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در جهت فضا سازی محیط شهر و روستا انجام شده است که بر اساس مصوبه شورای تامین کلیه مراکز گردشگری تعطیل شد و در این خصوص نیز به مسافران و گردشگران اطلاع رسانی ضورت گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به آمار روزانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این بیماری همچنان وجود دارد و در همین راستا انتظار می رود از سوی مردم، کسبه، اصناف، کارمندان و کارگران دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته به صورت دقیق رعایت شود.

فیروزکوه با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

نظر شما