شناسهٔ خبر: 41758055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

افغانستان کشته شدن مسئول امور امنیتی داعش را تائید کرد

صاحب‌خبر -

 

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسدالله اورکزی مسئول امور امنیتی شاخه خراسان گروه داعش در یک “عملیات پیچیده و هدفمند” کشته شد.
رسانه‌های افغانستان اورکزی را شهروند پاکستانی معرفی کردند و نوشتند که او به “قصاب داعشی” معروف بوده است.
مقامات افغانستان درباره مکان و زمان کشته شدن این عضو ارشد گروه داعش جزئیات بیشتری منتشر نکردند اما مقام‌های ولایت ننگرهار در شرق افغانستان گفته‌اند که اسدالله اورکزی در این ولایت کشته شده است./دویچه وله

 

 


برادر قاضی منصوری: ابعاد جسد به برادرم نمی‌خورد

برادر قاضی منصوری درباره جسد برادرش تردید نشان داده و گفته که پیکر برادرش هنوز تحویل داده نشده و ابعاد جسدی که نشان دادند به برادرش نمی‌خورد. او افزود : «جسدی که منسوب به برادر من است را به ایران آوردند و دو بار هم با خانواده به پزشک قانونی رفتیم منتها نتوانستیم ظاهر جسد را احراز کنیم. ابعاد جسد نیز به ابعاد برادرم نمی‌خورد. پزشک قانونی از همه خانواده ما آزمایش دی ان ای گرفت اما جواب آزمایش هنوز اعلام نشده است. به همین خاطر ما هنوز جنازه را تحویل نگرفتیم.»
تردیدها و گمانه‌زنی‌ها درباره علت مرگ مشکوک قاضی منصوری هنوز برطرف نشده است. غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم “پرونده فساد” اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه است و به گفته نماینده دادستان، با دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از کشور فرار کرده ابود./گروه سیاسی

 


اعتراض مطهری به سکوت در قبال سرکوب مسلمانان چین

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در تازه‌ترین توییت خود به سکوت مسوولان در قبال سرکوب مسلمانان اویغور توسط چین به شدت انتقاد کرد و نوشت که این «مایه سرشکستگی برای جمهوری اسلامی است». مطهری در توییت خود توضیح داده است که مسوولان به خاطر نیاز اقتصادی «مهر سکوت» بر لب زده اند.
مطهری قبلا هم در یکی از توییت‌های قبلی خود با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین سرکوب مسلمانان چین را مطرح کرده بود.این نماینده سابق مجلس در توییت قبلی خود نوشت: «گذشته از محتوای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، باید قبل از امضای آن، تکلیف دو میلیون مسلمان چینی که در اردوگاه‌های اجباری برای دست کشیدن از دین و فرهنگ خود شکنجه می‌شوند و مساجدشان تخریب شده، روشن شود.»
در واکنش به این توییت مطهری، محمود احمدی بیغش روز گذشته در بخشی از نطق میان دستور جلسه علنی مجلس با حمله به به علی مطهری، گفت: اخیرا شاهد برخی موضعگیری‌های نسنجیده و فاقد هرگونه اعتبار از سوی بعضی از سیاسیون بی‌خاصیت و همیشه طلبکار از جمله فردی که خود سابقه نمایندگی دارد در خصوص مسلمانان منطقه سین کیانگ چین هستیم. این نماینده اصولگرایان در مجلس در ادامه ادعای خود در حمایت از رژیم کمونیستی چین گفت: تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها این اظهارات سخیف و ضد امنیت ملی صحت ندارد بلکه ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت کار می کنند و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است.بیغش همچنین مدعی شد: اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت تاثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد. وی در پایان خواستار برخورد شدید و قاطع دادستان کشور با مطهری در حمایت از حکومت کمونیستی چین شد./گروه سیاسی

 

 


نامه «حاجی بابایی» به «قالیباف» درباره «بذرپاش»

حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پاسخ نامه قالیباف درباره بررسی نحوه انتخاب رئیس دیوان محاسبات را داد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در نامه‌ای به قالیباف اعلام کرد، پس از برگزاری مجدد دو جلسه اعضای کمیسیون و بررسی برخی انتقادات، بار دیگر درستی فرایند انتخاب رئیس دیوان محاسبات مورد تایید اعضای کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفته است.
در نامه حاجی بابایی که روز گذشته به رییس مجلس نوشته شده است با اشاره به برگزاری جلسات مجدد اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نیز بررسی برخی انتقادات، اعتراضات و نامه های ارسالی به آنان، ادعا شده است که با اتفاق نظر اعضای حاضر در این کمیسیون، تمامی شرایط مندرج در قانون دیوان محاسبات، قانون آئین نامه داخلی و نیز شرایط مندرج در تبصره های آن در فرایند معرفی رئیس و دادستان دیوان به صحن مجلس و انتخاب آنها لحاظ شده است./گروه سیاسی

نظر شما