شناسهٔ خبر: 41757031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره مردمی بهار ولایت در رشت برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره مردمی بهار ولایت در رشت خبر داد و گفت: برنامه مشارکتی با همکاری موکب نورالزهرا و هیئت رزمندگان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی به‌مناسبت دهه لایت در رشت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت دهه ولایت وعید بزرگ شیعیان جهان اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مناسبت بزرگداشت دهه ولایت برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه ولایت، گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع خطبه غدیر، نهج‌البلاغه و زندگی‌نامه و معارف علوی بین کارکنان شهرداری و برگزاری مسابقات پدران و مادران قصه‌گو با موضوع نقل واقعه غدیر خم برای فرزندان کارکنان شهرداری از طریق همکاری با امور مساجد از برنامه‌های سازمان در دهه ولایت است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره مردمی بهار ولایت در رشت خبر داد و افزود: برگزاری نگارخانه‌ها و گذرهای هنری در معابر شهری با رعایت ملاحظات بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا و نمایشگاه‌های دائمی و ساخت سازه، از برنامه‌های مهم در جشنواره مردمی بهار ولایت بوده که این برنامه توسط هنرمندان شهر رشت اجرا می‌گردد.

محمدی با بیان اینکه نصب پرچم، تزیین سر درب منازل و ورودی ادارات و محل‌های کسب کار نوعی فعالیت فرهنگی بصری در سطح شهر است، گفت: برپایی ایستگاه سلامت و هماهنگی جهت ارائه خدمات درمانی رایگان یا تخفیفات مناسب در بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها و ویزیت بیماران با مشارکت مؤسسه مردم‌نهاد شمیم بوی حسین (ع) از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در دهه ولایت و جشنواره مردمی عمار خواهد بود.

وی از برگزاری مسابقات هنری در قالب نقاشی، داستان، شعر و هنرهای تجسمی با محوریت واقعه غدیر به‌صورت مجازی خبر داد و افزود: برگزاری جشن و راه‌اندازی کاروان شادی و نمایش خیابانی در اماکن عمومی و مجتمع‌های مسکونی با ملاحظات بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از برنامه‌هایی است که در دهه ولایت در سطح شهر رشت انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با بیان اینکه جشن شب عید غدیر در پیاده راه فرهنگی رشت با مشارکت هیئت رزمندگان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، سرود، مسابقه و پرده‌خوانی غدیر از برنامه‌های جشن شب عید غدیر در پیاده راه فرهنگی شهر رشت است.

محمدی از پخت و توزیع نان رایگان ایستگاه فرهنگی و ایستگاه بهداشتی مراسم محیطی در جشن عید غدیر خبر داد و بیان کرد: برنامه مشارکتی با موکب نورالزهرا در مناطق چهارگانه مسکن مهر، جهاد، انتظام و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت در دهه ولایت از برنامه‌های مهم و ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما