شناسهٔ خبر: 41732611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حسینیه اعظم زنجان در اجرای مراسم محرم تابع ستاد مبارزه با کرونا است

زنجان - ایرنا - رییس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: عزاداران حسینی در این حسینیه رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین قرار داده و در اجرای مراسم محرم امسال با مسؤولان ستاد مبارزه با کرونا همراه خواهند بود.

صاحب‌خبر -

علیرضا فیروزفر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عزاداری‌های حسینی تعطیل کردنی نیست، اظهار داشت: مراسم عزاداری محرم امسال متفاوت خواهد بود و این موضوع نه تنها به معنی تعطیلی مراسم نیست بلکه با جلوه‌تر از هر سال، عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی، عشق خود را به سرور و سالار شهیدان در عالی‌ترین مراتب شور و با شعوری برخاسته از مکتب ناب تشیع به جهانیان عرضه خواهند داشت.
وی با بیان اینکه ولی امر مسلمین جهان با بیانات خود در روز عید قربان چراغی پرفروغ در مسیر عزاداری های امسال روشن فرمودند، تصریح کرد: عاشقان و رهپویان عاشورا رهنمودهای ایشان را بر دیده خواهند داشت و عزاداران حسینیه اعظم زنجان رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین داشته و در اجرای مراسم محرم امسال با مس<ولان ستاد مبارزه با کرونا همراه خواهند بود.

اجتماع عظیم و عزاداری هشتم و یازدهم محرم زنجانی ها در فهرست ملی میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا شماری از مداحان زنجانی نیز همراه با جمعی از مداحان اهل بیت کشور با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در آستانه‌ محرم از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت معیار قرار دادن ضوابط و مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت می کنند.

در فرازی از این بیانیه آمده است: در این چند ماه اخیر، همه‌ی ما در معرض ابتلاء و آزمون دشواری قرار گرفته‌ایم؛ شیوع مرگبار بیماری ناشناخته‌ای که عجز و ناتوانی بشر را به رخ کشیده و روال روزمره‌ی حیات فردی و اجتماعی را در سراسر جهان دچار اختلال کرده است. تعطیلی موقت مشاهد مشرفه و مساجد و محافل و مجالس دینی به‌جهت کنترل بیماری یکی از پیامدهای این آزمون و بلای سخت است؛ امری که گرچه کام جان‌های تشنه‌ی محبین اهل بیت را تلخ کرد، اما تبلور عقلانیت دینی و نشانه‌ی رعایت مقتضیات زمان در شئون مذهبی بود. بلیه ای که امکان دارد مدتها با زندگی ما همراه باشد و از این روست که ارائه راه و رسم زندگی هوشمندانه در دنیای با کرونا در همه شئونات زندگی و از آن جمله حیات معنوی اهمیت ویژه ای می‌یابد.

در آستانه‌ی ماه محرم، ضمن اعلام تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت معیار قرار دادن ضوابط و مصوبات ستاد ملی کرونا، از همه‌ی مداحان و ذاکران اهل‌بیت و مسئولان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری دعوت می‌کنیم در شرایط حساس و ویژه‌ی امسال، مجالس و محافل عزاداری را در همکاری با مسئولان و با رعایت ضوابط بهداشتی و مطابق نظر کارشناسان و متخصصان به‌ویژه پرسنل فداکار و ایثارگر درمانی کشور به‌گونه‌ای برگزار کنند که خدای ناکرده سلامت مردم فهیم و مؤمن و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) به خطر نیفتد.

همچنین از مدیران و سیاست‌گذاران ارشد دعوت می‌کنیم ضمن استفاده از نظرات فعالان هیئات در جهت اقناع افکار عمومی و رفع نگرانی و تشویش خاطر جامعه، از چندصدایی و اتخاذ مواضع متعدد، سلیقه‌ای و بعضاً متناقض پرهیز کرده، در اسرع وقت تدابیر لازم برای ابلاغ و آموزشِ ضوابط بهداشتی و تأمین زیرساخت‌های حمایتی برای اجرای این ضوابط در برگزاری مراسم محرم را اتخاذ کنند.

نظر شما