شناسهٔ خبر: 41730415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم قم در مجلس:

ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم وانقلاب انجام می‌شود

قم - نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه مطالعه موجب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی می‌شود، گفت: ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تاکید بر لزوم تقویت جایگاه کتابخانه های عمومی و ضرورت گسترش کتابخوانی در کشور افزود: رسالت نهاد کتابخانه ها ترویج کتابخوانی در کشور و همچنین جهت دهی افکار عمومی به امر خواندن و شناسایی شیوه‌ها و سبک‌های تأثیرگذار است.

وی اعتلای کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی را یک امر حاکمیتی دانست و افزود: یکی از ظلم‌های بزرگ در کشور عدم توجه به حوزه فرهنگ به ویژه در زمینه ترویج مطالعه و شناساندن نقش کتابخانه های عمومی در توسعه زیرساخت هاست.

زاکانی با اشاره به ضرورت توجه به سواد خواندن تصریح کرد: کتابخانه ها باید در تهیه و معرفی منابع و انتقال مطالب به مخاطب توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مشاوره و ارائه اطلاعات درست به مخاطب در حوزه کتاب را یکی از مشکلات کتابخانه ها دانست و افزود: کتابداران باید توانایی کافی برای ارائه اطلاعات درست به مخاطبان را در کتابخانه ها داشته باشند.

وی رشد و شکوفایی استعدادها در یک کشور را بستگی به تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود.

زاکانی پرهیز از سیاسی کاری و جناح بندی‌های سیاسی را از ویژگی‌های ممتاز نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و افزود: حضور در کتابخانه ها و مطالعه موجب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی همراه با رشد دانش و عقلانیت می‌شود.

وی بیان کرد: حضور کتابداران در مدارس و مراکز فرهنگی و امکان مذهبی و ارتباط گیری با مردم نقش بسزایی در ترغیب مردم به سمت کتابخوانی و کتابخانه ها دارد.

نظر شما