شناسهٔ خبر: 41716519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمیدتی: برخی به دنبال فتنه‌انگیزی در سودان هستند

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره برنامه طراحی شده برای فتنه افروزی در داخل این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودانی الانتباهه، معاون رئیس شورای حاکمیتی  سودان گفت: برنامه‌ای در داخل کشور برای فتنه افروزی طراحی شده‌است که می‌خواهند با اجرایی کردن آن، سرنوشت و آینده کشور را نابود کنند.

سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی بدون اشاره به حزب یا جریان خاصی تصریح کرد: برخی جریان‌های داخلی به دلایل خاصی که دارند، خواهان برقراری صلح و ثبات در کشور نیستند و ما نمی‌دانیم، آنها به دنبال چه هستند.  این درحالی است که در گذشته می‌شنیدیم،  برخی کشورها خواهان برقراری صلح و ثبات در سودان نیستند، اما اینک تمام کشورهای جهانی خواهان برقراری صلح  در سودان هستند. با وجود این، برخی جریان‌های داخلی مخالف  برقراری صلح  و ثبات در کشورند.

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان با اشاره به شعله ور شدن درگیری‌های قبیله ای در استان‌های شرق، دافور و کردفان جنوبی که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شده‌است، اظهار داشت: این درگیری‌ها به دلایل واهی شعله ور شدند و به منظور پایان دادن به  آنها  و برقراری صلح و ثبات درکشور، سودانی‌ها باید به یکدیگر امتیاز دهند و همدیگر را راضی کنند.

وی که دربرابر افسران و درجه داران نیروهای واکنش سریع سودان سخن می‌گفت، تصریح کرد: تا زمانی که برخی افراد یا جریان ها با فتنه افروزی در کشور همراهی نکنند،  سودان دچار فتنه و آشوب نخواهد شد.

حمیدتی از تمام اقشار و گروه های مردمی به وِیژه جوانان خواست تا در برابر فتنه افروزی در سودان بایستند.

سودان طی چند ماه اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه در دارفور، منطقه شرق و استان کرفان جنوبی بوده که مهم ترین عامل آن،  اختلاف قبایل بر سر دام یا زمین است.

دولت خارطوم برای پایان دادن به این درگیری‌ها، ارتش و نیروهای واکنش سریع را به مناطق درگیری اعزام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما