شناسهٔ خبر: 41707514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگوی خبری مطرح شد

کارگر هفت تپه: دغدغه اصلی کارگران حفظ بقای شرکت است / خضریان: خریدار هفت تپه اهلیت ندارد

یکی از فعالان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و نماینده مجلس صبح امروز، ۱۱ مردادماه در گفتگوی خبری به بیان مشکلات این شرکت و اعتراضات کارگری آن پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امید آزادی، فعال کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صبح امروز، ۱۱ مردادماه در گفتگوی زنده شبکه خبر گفت: قصه پر غصه هفت تپه به چرخه نادرست خصوصی سازی در کشور بازمی گردد. این شرکت در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و به گفته تمامی صاحب نظران، خصوصی سازی در ایران به اهداف خود نرسیده و با شکست مواجه شده و هفت تپه نمونه بارز این شکست است.

آزادی افزود: در سال ۹۴، شرکتی با حدود ۵۷ هزار تن تولید شکر و سطح زیرکشت حدود ۸۶۰۰ هکتار تحویل بخش خصوصی شده و امروز میزان تولید آن به ۱۹ هزار تن شکر زرد رسیده و سطح زیر کشت آن ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

این فعال کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: آقایان می‌گویند که شرکت هفت تپه را ورشکسته تحویل گرفتند؛ سوال بنده این است، اگر شرکتی با ۵۷ هزار تن تولید ورشکسته بوده، اکنون نام شرکتی که تولید آن به ۱۹ هزار تن رسیده، چیست؟
<div id="video-display-embed-code_1104609" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/865794/1104609?width=400&height=300"></script></div>
 
وی بیان کرد: دغدغه اصلی کارگران هفت تپه، حفظ بقای شرکت است و دغدغه دوم ما به مطالبات صنفی و پرداخت حقوق‌های معوق باز می‌گردد.


خضریان: باید در مورد واگذاری هفت تپه تجدیدنظر صورت گیرد

علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این گفتگوی خبری گفت: به نظر می‌رسد که باید در مورد واگذاری این شرکت تجدیدنظری صورت گیرد چرا که کارگران این کارخانه از سال ۱۳۹۴ تا به الان تقریبا بدون هیچ اعتراضی حق و حقوقشان را دریافت نکردند و اکنون نیز سه ماه حقوق معوق دارند.

خضریان اذعان کرد: این نشان می‌دهد که یک مجموعه تولیدی از نظر ظرفیت تولید از سال ۱۳۹۴ تا الان، هر ساله میزان برداشت و تولیدش پایین آمده و همین امر ثابت می‌کند که خریدار این شرکت اهلیت نداشته و باید تعیین تکلیفی برای آن صورت گیرد.

نظر شما