شناسهٔ خبر: 41689184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان خبر داد:

کشت ذرت علوفه‌ای در ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آرادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از کشت ذرت علوفه‌ای در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، امیرحسین شاه‌حسینی به برخی از ارقام کشت‌شده ذرت علوفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: ارقام کشت‌شده شامل سینگل کراس ۷۰۴، ماسیل و امریکن ژنتیک است که میان رس هستند.

وی همچنین به تفکیک سطح زیر کشت ارقام مختلف ذرت علوفه‌ای اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت سینگل کراس ۷۰۴ (۸۸۰ هکتار)، ماسیل (۱۳ هکتار) و امریکن ژنتیک (۷ هکتار) است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان ذرت علوفه‌ای را یکی از محصولات مهم و استراتژیک عنوان کرد و افزود: رقم سینگل کراس دارای کیفیت مطلوب، عملکرد بالا و دارای ارزش غذایی خوب در جیره غذایی دام است و به این دلیل کشاورزان منطقه راغب به کشت این رقم هستند.

شاه‌حسینی افزود: کشت در شهرستان آرادان شامل کشت بهاره و کشت تابستانه است و روش کاشت نیز به‌صورت ردیفی و با عرض خطوط کشت ۶۰ و ۷۵ سانتی‌متر در شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آبیاری به‌صورت تیپ در ۱۸ هکتار از مزارع انجام‌شده است تصریح کرد: سطح برداشت‌شده تاکنون حدود ۱۰ هکتار و برداشت توسط ۴ دستگاه چاپر انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود عملکرد محصول ذرت علوفه‌ای در این شهرستان حدود ۵۰ تن در هکتار باشد.

نظر شما