شناسهٔ خبر: 41654278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترامپ: هیدروکسی کلروکین امن است، مساله را سیاسی کردند

با وجود اینکه شواهد پزشکی قابل توجهی تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین بر ویروس کرونا را رد می‌کنند، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از این دارو برای درمان کووید-۱۹ دفاع کرد و گفت بحث درباره آن "بسیار سیاسی" شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ همچنین به گرمی درباره پزشکی که دوشنبه شب ویدیویی از او را در توییتر بازنشر داد و به استفاده از این دارو برای درمان کروناویروس اشاره داشت، صحبت کرد. این ویدیو که همچنین در آن ادعا می‌شود مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند، از آن زمان از چندین پلتفورم بابت نقض سیاست‌ها و اطلاع‌رسانی غلط برداشته شده است.

ترامپ بارها گفته است که شیفته هیدروکسی کلروکین است، دارویی که برای پیشگیری از مالاریا بیش از ۶۰ سال است استفاده می‌شود. تاکید او روی این دارو برای چندین ماه، موجب طرح این اتهام شد که سازمان غذا و داروی آمریکا تحت فشار، این دارو را برای درمان کرونا تایید کرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا ماه پیش پس از دریافت چندین گواهی از چندین مرکز درمانی که نشان می‌داد هیدروکسی کلروکین روی درمان کووید-۱۹ بی‌تاثیر است و می‌تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد، تاییدیه خود را پس گرفت.

ترامپ اما  بار دیگر در جمع خبرنگاران کاخ سفید به استفاده خودش از این دارو در اوایل امسال به مدت ۱۴ روز سخن گفت و تاکید کرد: داروی امنی است و مشکلاتی ایجاد نمی‌کند. من هیچ مشکلی نداشتم. من اصلا مشکلی نداشتم. این دارو به من آسیبی نرساند و امیدوارم به هیچکس دیگری هم آسیب نزند.

دونالد ترامپ در ادامه گفت، به اعتقاد او استفاده از این دارو برای درمان کووید-۱۹ خصوصا به این دلیل تابو شده است که او درباره آن صحبت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که نسخه‌های جنجالی‌ او برای درمان کرونا انتقاد بیشمار متخصصان درمان را به همراه دارد، همچنین افزود: خیلی از پزشکان فکر می‌کنند که این داروی خیلی خوبی است و برخی هم اینطور فکر نمی‌کنند. فکر می‌کنم این مساله خیلی سیاسی شده است.

مقام‌های درمانی بارها تاکید کرده‌اند که هیچ مدرکی دال بر تاثیر این دارو بر درمان این بیماری وجود ندارد. ترامپ همچنین گفت آن پزشکانی که در آن ویدیوی جنجالی صحبت می‌کردند، بسیار مورد احترام بودند و این سوال را مطرح کرد که چرا شرکت‌های رسانه اجتماعی آن‌ها را حذف کردند.

انتهای پیام  

نظر شما