شناسهٔ خبر: 41647008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر سعید نمکی در نخستین نشست هم اندیشی روش‌های صحیح برگزاری مراسم محرم، افزود: پس از شیوه کرونا در کنار همدلی ایجاد شده در کشور؛ روحانیت و بخصوص رهبر معظم انقلاب بر رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا تاکید و حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه محرم، مراسم مهم مذهبی و بزرگداشت آن ضروری است، خاطرنشان کرد: امسال برگزاری این مراسم بگونه‌ای خواهد بود که همانند شب‌های قدر، الگویی بین المللی شود.

نخستین نشست هم اندیشی درباره روش‌های صحیح برگزاری عزاداری محرم با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و همچنین تنی چند از معاونان این وزارتخانه در محل وزارت بهداشت برگزار شده است.

در این جلسه درباره روش‌های مناسب عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به شرایط ویژه همه گیری جهانی (پاندمی) کرونا بحث و تبادل نظر می‌شود.

در سخت‌ترین مراحل مدیریت بیماری کرونا قرار داریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سخت‌ترین مراحل کنترل و مدیریت بیماری کرونا قرار داریم.
دکتر سعید نمکی در نشست هم اندیشی برگزاری مراسم محرم که بعدازظهر امروز در دفتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: در پنج شش ماه گذشته که از شیوع بیماری کرونا در جهان می‌گذرد کشور ما در سخت‌ترین مراحل مدیریت آن قرار دارد.

وی گفت: با تلاش‌ها و تحمل سختی‌های کارکنان نظام سلامت (پزشکان و پرستاران) در تلاشیم که با شیوع این بیماری مقابله کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از جلوه‌های زیبای مدیریت بیماری کرونا در کشور ایجاد همدلی، همگانی و وفاق عمومی بود.

دکتر نمکی گفت: موضع گیری‌های ناب و به موقع روحانیت و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری در رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا به گونه‌ای بود که توانستیم یک الگو به جامعه بین المللی ارائه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: براساس گزارش‌های تصویری این مراسم باشکوه با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایرانیان از کودکی در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ شده اند.

دکتر نمکی اضافه کرد: کودکان ما در دامان مادرانی که عزاداری سیدالشهدا (ع) را گرامی می‌داشته اند پرورش یافته اند و ما با تلاش مادرانمان به گونه‌ای تربیت شده ایم که حتی نوشیدن جرعه‌ای آب، ما را به یاد تشنگی امام حسین (ع) و یارانش در کربلا می‌اندازد.

وی با یادآوری ضرورت برگزاری مراسم عزاداری محرم و بزرگداشت ایثارگری امام حسین (ع) و یارانش گفت: برگزاری نشست امروز به منظور هم اندیشی و دریافت پیشنهاد‌های مناسب برای برگزاری این مراسم به گونه‌ای درخور، اما با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است تا هیچ یک از عزاداران به بیماری مبتلا نشوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط جهان گیری شیوع کرونا در ۱۵۰ سال گذشته جهان سابقه نداشته است و از آنجا که امسال در شرایط ویژه‌ای قرار داریم باید برای برگزاری مراسم عزاداری‌های محرم، شیوه‌های مناسب با شرایط موجود در نظر بگیریم.

نظر شما