شناسهٔ خبر: 41601407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هفته پایانی لیگ برتر انگلیس؛

بازگشت منچستریونایتد به لیگ قهرمانان/ تکمیل ماموریت لمپارد در چلسی/ پیروزی پرگل منچسترسیتی و لیورپول

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- منچستریونایتد با شکست دادن لسترسیتی، در رده سوم جدول قرار گرفت و به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد.
به گزارش آریا، منچستریونایتد در هفته سی و هشتم لیگ برتر از سد لسترسیتی گذشت تا ضمن ناکام گذاشتن حریف در راه رسیدن به لیگ قهرمانان، خودش پس از لیورپول و منچسترسیتی در رده سوم فصل را به پایان برساند. این چهارمین برد پیاپی شیاطین سرخ برابر روباه ها بود.
شرح گل ها:
لسترسیتی 0-1 منچستریونایتد؛ فرناندز (70): پاس در عمق فرناندز مارسیال را با اشمایکل تک به تک می کرد که اوانز و مورگان با تکل همزمان خود او را متوقف کردند. فرناندز پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت شیرجه اشمایکل توپ را به تور دروازه رساند.
لسترسیتی 0-2 منچستریونایتد؛ (8+90): اشمایکل توپ را پشت محوطه جریمه خودی تحت فشار لینگارد لو داد تا این بازیکن به راحتی دروازه خالی لستر را باز کند.

- لیورپول و نیوکاسل در چارچوب لیگ برتر انگلیس از ساعت 19:30 به مصاف هم رفتند که این دیدار با برد 3-1 لیورپول همراه بود. نیوکاسل خیلی زود به گل می رسد. دوایت گایل روی غفلت مدافعان لیورپول گل اول تیمش را در دقیقه 1 به ثمر می رساند. 15 دقیقه از بازی گذشته و لیورپول کاملا سوار بر بازی است ولی نتوانسته موقعیتی خلق کند. در دقیقه 29 شوت محکمی از سوی مینامینو روانه دروازه نیوکاسل می شود که دوبراوکا توپ را راهی کرنر می کند. در دقیقه 32 توپ در سمت راست نیوکاسل به فدریکو فرناندز می رسد که او اقدام به شوت زنی می کند و آلیسون توپ را راهی کرنر می کند. لیورپول در دقیقه 38 با ضربه سر ویرجیل فن دایک بازی را به تساوی می کشاند. در دقیقه 42 الکس اوکسلید چمبرلین پشت محوطه جریمه نیوکاسل شوت می زند که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه میزبان به بیرون می رود. در نهایت نیمه اول با تساوی 1-1 دو تیم به پایان می رسد.
نیمه دوم آغاز می شود. در دقیقه 48 روی کرنر لیورپول، فن دایک ضربه سر می زند که این بار دوبراوکا تسلیم نشده و توپ را در اختیار می گیرد. این بار نوبت به دیووک اوریگی می رسد که با ضربه ای زیبا در دقیقه 59 گل دوم لیورپول را به ثمر برساند. در دقیقه 66 محمد صلاح که به تازگی به زمین آمده، با پای چپ شوت زنی می کند که ضربه او به تیرک دروازه نیوکاسل برخورد می کند. در دقیقه 72 محمد صلاح روی سرعت خود صاحب توپ می شود که فدریکو فرناندز اجازه نمی دهد دروازه نیوکاسل باز شود. در دقیقه 79 پاس فیرمینو در عمق ارسال می شود ولی نبی کیتا یک قدم کم می آورد و توپ به دوبراوکا، دروازه بان نیوکاسل می رسد. سادیو مانه در دقیقه 89 گل سوم لیورپول را به زیبایی به ثمر می رساند تا خیال یورگن کلوپ از پیروزی راحت شود.
شرح گل ها:
نیوکاسل 1-0 لیورپول | دوایت گایل (1): در میانه میدان خطایی روی بازیکن نیوکاسل صورت می گیرد. جونجو شلوی سریع بازی را آغاز کرده و پاس او به دوایت گایل می رسد. او نیز با آلیسون تک به تک شده و گل اول بازی را به ثمر می رساند.
نیوکاسل 1-1 لیورپول | ویرجیل فن دایک (38): روی حمله لیورپول، الکس اوکسلید چمبرلین از سمت راست نفوذ می کند و سانتر خوبی روی دروازه ارسال می کند. ویرجیل فن دایک جلو کشیده با ضربه ای سر توپ را وارد دروازه نیوکاسل می کند.
نیوکاسل 1-2 لیورپول | دیووک اوریگی (59): اندی رابرتسون در سمت چپ لیورپول صاحب توپ می شود. پاس او به اوریگی رسیده و اوریگی از پشت محوطه جریمه با ضربه ای زیبا گل دوم لیورپول را به ثمر می رساند.
نیوکاسل 1-3 لیورپول | سادیو مانه (89): پاس فیرمینو در سمت چپ به سادیو مانه می رسد. او در عرض حرکت کرده و با ضربه ای زیبا گل سوم تیمش را وارد دروازه نیوکاسل می کند.

- منچسترسیتی با به راه انداختن جشنواره گل، نورویچ سیتی را به دسته پایین تر بدرقه کرد.
شرح گل‌ها:
منچسترسیتی 1-0 نورویچ | گابریل ژسوس (در دقیقه 11): از همان نفوذهای همیشگی رحیم استرلینگ که دفاع حریف بهم ریخت و سپس پاس به محوطه جریمه که پس از زد و خورد، مقابل پای ژسوس افتاد و تبدیل به گل شد.
منچسترسیتی 2-0 نورویچ | کوین دی بروین (در دقیقه 1+45): گلی شگفت انگیز از مرد آماده این روزهای منچسترسیتی. کوین دی بروین در پشت محوطه مدافع حریف را سردرگم کرد و سپس توپ را مقابل پایش انداخت تا با شوتی کات دار و حیرت آور، دروازه را باز کند.
منچسترسیتی 3-0 نورویچ | رحیم استرلینگ (در دقیقه 79): پاس عمقی زیبا کوین دی بروین و فرار خوب استرلینگ، این وینگر را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار می دهد تا با یک بغل پای آرام، دروازه را باز کند.
منچسترسیتی 4-0 نورویچ | ریاض محرز (در دقیقه 83): دی بروین توپ را به محرز سپرد تا این وینگر الجزایری با ضربه ای محکم دروازه را باز کند.
منچسترسیتی 5-0 نورویچ | کوین دی بروین (در دقیقه 83): کوین دی بروین در زمین شعبده بازی می کند. بر روی توپی که در اثر ضربه برناردو سیلوا برگشته بود، شوتی به کنج دروازه نورویچ چسباند تا کاپیتان سیلوا در دیدار زیبایی با تیم محبوبش وداع کند.

- آرسنال موفق شد با ارائه نمایشی درخشان در نیمه اول با نتیجه 2-3 واتفورد را شکست دهد. توپچی ها که در هفته های اخیر شرایط بهاری پیدا کرده اند، امروز نیز در آخرین هفته لیگ برتر با درخشش پیر آمریک اوبامیانگ و دبل او موفق شدند 2-3 واتفورد را مغلوب کنند. حالا امید توپچی ها به قهرمانی در جام حذفی و برتری در فینال مقابل سیتی است. آرسنال بازی را بهتر آغاز کرد و در همانند دقیقه چهارم و با متوقف شدن لاکازت در محوطه صاحب یک ضربه پنالتی شد که اوبامیانگ موفق شد با ضربه ای دقیق دروازه واتفورد را باز کند.
در دقیقه 13 و روی پاس دوکوری، پریرا در مقابل دروازه آرسنال صاحب فرصت مناسبی برای زدن گل تساوی شد، اما مارتینز واکنش خوبی برابر ضربه او نشان داد. در دقیقه 18 و روی ارسال فیمینیا، دینی می توانست از فاصله ای نزدیک گل تساوی واتفورد را به ثمر برساند، اما ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت. اما در دقیقه 23 آرسنال به گل دوم هم دست یافت. پاس رو به عقب اوبامیانگ در گوشه سمت چپ محوطه نصیب کیرون تیرنی شد و او با یک ضربه دقیق و فنی به گوشه دروازه زننده گل دوم لقب گرفت. حملات توپچی ها ادامه یافت و در دقیقه 33 گل سوم این ایم نیز به ثمر رسید. با ارسال بلند اوت، اوبامیانگ درون محوطه صاحب موقعیت شد و با یک برگردان تماشایی و به شکلی فوق العاده دروازه فورستر را باز کرد.
اما واتفورد که چیزی برای از دست دادن نداشت پیش کشید و در دقیقه 43 یکی از گل ها را جبران کرد. داوید لوییز روی ولبک در محوطه مرتکب خطا شد و دینی این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا در نهایت نیمه نخست این دیدار پرگل با برتری 1-3 آرسنال به اتمام برسد. اولین فرصت خوب نیمه دوم برای واتفورد و در دقیقه 50 ایجاد شد، اما ضربه ابتدایی ماسینا به ولبک برخورد کرد و ضربه دوم او نیز با اختلاف کمی از بالای دروازه مارتینز به بیرون رفت. در دقیقه 62 نیکلاس په په با حرکتی تماشایی از سمت راست برای خودش موقعیت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد، اما ضربه او در اختیار فورستر قرار گرفت.
در دقیقه 65 و با یک و دوی ولبک و دینی، ولبک صاحب بهترین فرصت در موقعیتی تک به تک شد، اما ضربه او از فاصله ای نزدیک با مهار بسیار خوب مارتینز مهار شد. اما لحظاتی بعد واتفورد به گل دوم هم رسید. ارسال زمینی سار در دهانه دروازه به دنی ولبک رسید و او به راحتی دروازه آرسنال را باز کرد. در دقیقه 75 و با حرکت خوب نلسون، اوبامیانگ می توانست گل چهارم را نیز به ثمر برساند که ضربه او در اختیار فورستر قرار گرفت. در ادامه اتفاق مهمی در بازی رخ نداد و آرسنال موفق شد با نتیجه 2-3 واتفورد را مغلوب کند.

- شاگردان فرانک لمپارد در دیدار حساس هفته آخر لیگ برتر موفق شدند با نتیجه 0-2 ولوز را مغلوب کرده و سهمیه لیگ قهرمانان این فصل را با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول در پایان فصل مسجل سازند. در همان دقیقه 12 و روی ارسال دقیق مونت بود که چلسی فرصت خوبی برای رسیدن به گل اول داشت، اما ضربه سر جیمز با اختلاف کمی به بیرون رفت. دقایقی بعد رائول خیمنز با ضربه ای از راه دور می توانست گل اول ولورهمپتون را به ثمر برساند، اما حضور به موقع کورت زوما مانع رخ دادن این اتفاق شد.
در دقیقه 38 یک بار دیگر میسون مونت با ارسالی تماشایی دروازه حریف را تهدید کرد، اما این بار ضربه سر اولویه ژیرو تحت فشار مدافعان ولوز به بیرون رفت. در دقیقه 42 نوس در گوشه محوطه چلسی فرصت خوبی برای گلزنی پیدا کرد، اما ضربه والی او از بالای دروازه ویلی کابایرو به بیرون رفت. اما چلسی در اوقات اضافی نیمه اول دو بار موفق به گلزنی شد. ابتدا این تیم در پشت محوطه ولورهمپتون و در زاویه ای مناسب صاحب فرصت خوبی شد و میسون مونت با یک ضربه دقیق و تماشایی دروازه حریف را باز کرد. لحظاتی بعد و این بار با پاس عمقی مونت، اولویه ژیرو در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و ضربه او بعد از گذر از سد روی پاتریشیو وارد دروازه ولوز شد تا نیمه نخست با طوفان لحظات پایانی چلسی با برتری 0-2 این تیم به پایان برسد.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی رخ نداد و اولین موقعیت در دقیقه 57 برای ولوز ایجاد شد، اما ضربه محکم دیگو جوتا در اختیار ویلی کابایرو قرار گرفت. در دقیقه 75 مارکوس آلونسو روی پاس پولیسیچ صاحب فرصت خوبی برای زدن گل سوم چلسی شد، اما ضربه او به مدافعان ولوز برخورد کرد و این موقعیت حاصل خاصی نداشت. دقایقی بعد یک و دوی ژیرو و پولیسیچ باعث شد چلسی در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گیرد، اما ضربه ستاره آمریکایی از بالای دروازه ولوز به بیرون رفت. در دقیقه 89 ضربه تامی ابراهم در اختیار پاتریشیو قرار گرفت. در نهایت نیمه دوم کم هیجان اتفاق خاصی به همراه نداشت و چلسی که به خواسته اش رسیده بود بازی را اداره کرد تا در نهایت با کسب برتری 0-2 مقابل ولوز سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان خود را قطعی سازد.

نظر شما