شناسهٔ خبر: 41578133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

ضرورت بیمه کارگران طرح‌های بهره‌مند شده از تسهیلات اشتغال روستایی

ابراهیم شریفی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: آن دسته از افرادی که تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی را دریافت کرده‌اند موظف هستند کارگران خود را بیمه کنند.

صاحب‌خبر -

علی آشتاب در چهارمین جلسه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی که امروز چهارم مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی، مجریان طرح‌های اشتغال روستایی که تسهیلات را به‌طور کامل دریافت کرده و به بهره‌برداری رسید موظف هستند افرادی را که به‌کارگیری کرده‌اند ظرف مدت یک ماه پس از افتتاح واحد خود بیمه کنند.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت با بررسی و گزارش کمیته نظارت اشتغال روستایی، تسهیلاتی که با نرخ ۶ درصد به این افراد پرداخت شده با سود ۲۴ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: کارفرمایان باید کارگران خود را توسط صندوق بیمه عشایر و روستاییان، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های دارای قابلیت و مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه کنند.

آشتاب اضافه کرد: طی حدود سه سال گذشته تاکنون ۱۲۴۳ طرح اشتغال روستایی استان ۲۳۰ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کرده‌اند که بهره‌برداری از این تعداد طرح منجر به ۵۲۲۳ شغل می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما