شناسهٔ خبر: 41534369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیری خبر داد:

مبتلا شدن ۳۶ نفر به تب کریمه کنگو در کشور از ابتدای سال/ ۴ نفر فوت کردند

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات وزارت بهداشت از ابتلای ۳۶ نفر به تب کریمه کنگو در کشور و ۴ فوتی از ابتدای سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، بهزاد امیری در حاشیه سفر به این شهرستان گفت: زنگ خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور به صدا درآمده است و از مجموع ۳۶ مبتلا ۱۲ مورد در تربت جام شناسایی شده است که از این تعداد یک نفر فوت شده است.

وی افزود: عامل انتقال ویروس تب کریمه کنگو " کنه ها" هستند که  ابتدا دام را آلوده می‌کند و با توجه به ارتباط انسان با دام آلوده این ویروس از طریق ترشحات دام آلوده و عدم رعایت نکات بهداشتی و دامپزشکی به انسان منتقل می شود.

امیری گفت: شناسایی افراد مبتلا به ویروس تب کریمه کنگو سخت است و ۵۰‌ درصد‌ هم تلفات دارد و این ویروس از طریق گزش ، له کردن کنه با دست ، ارتباط با دام آلوده ، ذبح غیر اصولی دام آلوده ، ترشحات دام آلوده ، ذبح دام آلوده ، مصرف گوشت نیم پز ‌، نگه نداشتن  ۲۴ ساعت گوشت دام در یخچال و خام خوری جگردام از جمله راههای انتقال ویروس تب کریمه کنگو به انسان است .

وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور و بویژه در منطقه تربت جام و صالح آباد عدم ذبح دام خارج از کشتارگاه به عنوان یک اصل مهم مد نظر مردم و مسئولان قرارگیرد و‌ به طور کلی ممنوع شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات وزارت بهداشت با اشاره به فوت یک نفر در شهرستان صالح آباد بر اثر ابتلا به تب کنگو و  چند برابری مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو نسبت به ویروس کرونا گفت : ذبح دام درشهرستان صالح آباد به صورت سنتی انجام می شود و کشتارگاه صنعتی ندارد و لازم است مسئولان وارد عمل شوند و نسبت به احداث کشتارگاه صنعتی با کمک ‌بخش خصوصی اقدام کنند.

نظر شما