شناسهٔ خبر: 41469809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تظاهرات ساکنان «ذی قار» عراق و کارمندان اداره برق این شهر

شماری از ساکنان ذی قار خواستار برکناری قائم مقام دادگستری هستند و دست به اعتراض زدند. برخی از کارمندان اداره برق این شهر نیز تحصن کرده و پرداخت حقوق خود را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر «سوق الشیوخ» در استان «ذی قار» (جنوب شرق عراق) خواستار برکناری قائم مقام دادگستری شدند.

پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که شماری از ساکنان در اعتراض به عملکرد قائم مقام دادگستری ذی قار، خیابانها را بستند و چند حلقه لاستیک به آتش کشیدند.

خبرنگار شفق نیوز از سوق الشیوخ خبر داد که شماری از معترضان با رانندگانی که قصد عبور از خیابانهای بسته را داشتند، به شدت مشاجره کلامی داشتند.

همزمان با این اعتراضات، کارمندان اداره برق ذی قار نیز ضمن برگزاری تظاهرات، این اداره را در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود بستند.

معترضان می‌گویند که حقوقشان شش ماه است که پرداخت نشده است.

«ناظم حمید الوائلی» استاندار ذی قار شنبه هفته جاری، با صدور دستوری، چهار مسئول برجسته را برکنار کرد و استعفای پنجمین مسئول را نیز پذیرفت.

استانهای مرکزی و جنوبی عراق از چند روز پیش، در اعتراض به قطعی برق، دست به تظاهرات زده‌اند. کارکنان و کارمندان برخی از ادارات نیز به خاطر عدم دریافت حقوق خود، اعتراضاتی برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما