شناسهٔ خبر: 41393455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرونا جمعیت همیاران سلامت زنجان را به میدان آورد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از ثبت مشخصات 150 نفر از هیأت امنای مساجد در سامانه همیاران سلامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدتقی فاتحی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با فراگیر شدن بیماری کرونا در سطح کشور بسیاری از مشاغل به خصوص اقشار مختلف آسیب‌پذیر جامعه آسیب‌های جدی دیدند که در این بین کمک‌های دولتی و بخش‌های خصوصی به ویژه خیرین در سطح جامعه شکل گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در راستای کنترل بیماری، هسته‌های همیاری سلامت و مبارزه با کرونا در اوقاف این شهرستان تشکیل شده است، گفت: در این رابطه مشخصات 150 نفر از اعضای شاخص هیأت امنای مساجد در سامانه مربوط ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز در قالب‌های مختلف در بحث کمک به پیشگیری از کرونا فعالیت‌های بسیاری در شهرستان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: در همین راستا دوخت ماسک در برخی از بقاع متبرکه انجام شد.
گفتنی است، تاکنون هزار و ۶۶۲ همیار سلامت برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده شده است و هدف از آنها فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شیوع کرونا است.
این همیاران در سطح روستاها و شهرها با همکاری دهیاران و سمن‌های مختلف در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا فعالیت خواهند کرد.
هسته‌های سلامت در استان زنجان با برنامه‌ریزی و مدیریت درست اقدامات پیشگیرانه و آگاه دهنده در خصوص بیماری کرونا را در دستور کار خود قرار دارند.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما