شناسهٔ خبر: 41369335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صفر شدن عوارض ردیف تعرفه ۵۰۰ محصول صادراتی عضو کشورهای اوراسیا

سرپرست وزارت صمت گفت: در سال گذشته یک قرار داد بسیار خوب در عرصه تعرفه‌های ترجیحی اوراسیا بسته‌شد که نتیجه آن صفر شدن عوارض ردیف تعرفه ۵۰۰ محصول صادراتی عضو کشورهای اوراسیا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه‌ای ایران رادیاتور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی واحدهای تولیدی در کشور باید به سمت داخلی سازی محصول خود گام‌های مؤثر را بردارند، اظهار کرد: علیرغم اینکه فضای اقتصادی و صنعتی کشور بسیار پیچیده است ولی صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی با استفاده از ظرفیت بومی خود به سمت خودکفایی حرکت کرده و گام‌های بسیار مؤثری را برداشتند.

وی با تأکید بر لزوم ساخت بسیاری از محصولات صنعتی با استفاده از ظرفیت نخبگان گفت: خوشبختانه در کشور گام‌های خوبی در خصوص جهش تولید و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و نیروی داخلی انجام شد که این کار منجر به افزایش تولید محصولات صنعتی می‌شود.

 

سرپرست وزارت صمت با ابراز خرسندی از تولید سالیانه ۱۵۰ هزار کولرگازی در استان گیلان بیان کرد: تا چندین سال گذشته بسیاری از کولرهای گازی با دلارهای ارزی وارد می‌شد که خوشبختانه با همت جوانان گیلانی اکنون بیش از ۱۵۰ هزار کولرگازی به‌صورت سالیانه در گیلان و شهرک صنعتی رشت تولیدشده و ۷۰ درصد قطعات آن بومی است.

مدرس خیابانی با اذعان به اینکه واحدهای تولیدی در کشور کمترین وابستگی را باید به دلار داشته باشند، تصریح کرد: ما در کشور واحدهای تولیدی بسیار خوبی داریم که در سال جهش تولید باید علاوه افزایش تولیدات خود باید بومی‌سازی را استفاده کرده و در این راه دولت هرگونه همکاری و حمایت را از این واحدها انجام می‌دهد.

وی استان‌های مرزی را نقطه قوت اقتصاد کشور در شرایط تحریم دانست و افزود: استان‌های مرزی بسیار می‌توانند به کشور در این شرایط تحریم به رشد اقتصادی کمک کرده و استان گیلان هم از این قاعده مستثنا نیست.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به نقش استان گیلان در افزایش مبادلات ارزی از طریق اتحادیه اوراسیا گفت: در سال گذشته یک قرار داد بسیار خوب در عرصه تعرفه‌های ترجیحی اوراسیا بسته‌شده که نتیجه آن صفر شدن عوارض ردیف تعرفه ۵۰۰ محصول صادراتی عضو کشورهای اوراسیا بوده است.

مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه توجه تجارت رسمی کشور به سمت مرزهای شمالی است، بیان کرد: نکته اتکای جمهوری اسلامی در تأمین کالاهای اساسی مرزها و بنادر شمالی است به‌طوری‌که صادرات ۹۸ میلیون دلاری گیلان در سال ۹۸ به ۱۲۰ میلیون دلار رسید که این امر نشان‌دهنده افزایش ۲۲ درصدی صادرات در گیلان است.

 

به گزارش فارس، طرح توسعه‌ای ایران رادیاتور با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، استاندار گیلان در شهرک صنعتی رشت به بهره‌برداری رسیده و فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت ایران رادیاتور در مساحت زیربنای هشت هزار و ۳۵۰ متر و در دوطبقه فعال بوده و با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۵ هزار ۵۱۶ میلیون ریال برای ۲۴۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و ارزش کل ماشین‌آلات خارجی به‌کاررفته در این شرکت دو هزار و ۷۹۳ هزار یورو بوده است

طرح توسعه‌ای ایران رادیاتور در دو حوزه رادیاتور فولادی و کولرگازی فعالیت کرده که با اجرایی شدن طرح توسعه‌ای این واحد تولیدی میزان ظرفیت سالانه آن در حوزه رادیاتور فولادی به ۱۰ هزار تن و در عرصه تولید کولرگازی به ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاه می‌رسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/و

نظر شما