شناسهٔ خبر: 41354937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین آب آشامیدنی ۵۰ هزار نفر روستایی خراسان شمالی با تانکر

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب آشامیدنی ۵۰ هزار نفر روستایی این استان ۸۶۳ هزار نفری به علت نبود آب پایدار با تانکر تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

غلامحسین ساقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۸۳ روستا در سطح استان از آب پایدار برخورار نیستند که به اجبار با تانکر آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۰۰ روستای این استان ۳۰۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند افزود: از مجموع روستاهای استان ۶۸۳ روستا زیر پوشش آب و فاضلاب استان هستند و ۱۴۲ روستا نیز زیر پوشش این شرکت نیستند.

وی گفت: از مجموع ۱۴۲ روستا که زیر پوشش این شرکت نیستند ۶۹ روستا بالای جمعیت ۲۰ خانوار دارند که ۳۵ هزار نفر را شامل می شود.

ساقی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت روستاهایی که با تانکرهای سیار آبرسانی می شود از لحاظ منابع آبی مناسب نیست گفت: برای تامین آب این مناطق سند توسعه تامین آب پایدار تهیه شده که برای اجرایی شدن آن ۵۰۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۰ روستای که با تنش آبی مواجه بودند و در نزدیکی شهرها هستند از آب شهری تامین شدند.

ساقی اظهار داشت: برای سال ۹۹، ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبرسانی تعریف شده است.

وی بر اصلاح خطوط انتقال شبکه های فرسوده تاکید کرد و افزود: ۵۵ درصد آب تولیدی استان منجر به کسب درآمد نمی شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و بیش از ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما